Ana içeriğe atla

Pal Sokağı Çocukları

                                Hep okumak istediğim bir kitap veee sonunda okudum😊        Çocukların oynadıkları bir arsa ve bu arsayı kaybetmemek için verdikleri mücadele. İki çocuk grubu arasında geçen arsa savaşı diyebiliriz kısaca. Bunu kısaca anlatmak olmaz tabii ki. Onlar için her şeyi ifade eden bu arsayı almaya çalışan Kızıl Gömlekliler'le Pal Sokaklılar arasında geçen kıyasıya mücadele😊                     Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊   😊''Böylesine bir olayda kendisine en önemli görevin düştüğünü anlayan küçük Nemeçek çok heyecanlanmıştı. Sık rastlanır bir şey değildi bu. Aslında çocukların gözünde Nemeçek ha var ha yoktu.''   😊''İyi saklanırsak çalıların arasından harabeye kadar gidebiliriz. İçimizden biri tepeye tırmanıp gözcülük eder. Kimse yoksa tepeden aşağıya sürünerek ilerleriz.''   😊''Sesin ağacın tepesinden geldiğini çok iyi duymuşlardı artık. Biraz sonra, dallar hışırdamaya başladı. Koca ağacın dalların

Noel'de Aşk Başkadır

 

küçük bir kasaba aşkı



                           Bir küçük kasaba aşkı...


            Isabelle Cook ve ailesinin bir Noel Köyü Çiftliği var Tilikum'da. Bu çiftlik finansal konular yüzünden zor durumda. Bu çiftliği almak isteyen şirket çiftlik sahiplerini ikna etmek için en iyi çalışanı olan Elias Stoneheart'ı görevlendiriyor. Büyük bir sorun var, bu da çiftliğin sahibi olan ilk aşkı Isabelle ile karşı karşıya gelmek zorunda olması. İkisi birbirini görünce gelişen olaylar. Çiftliği kurtarmak için elinden gelen her şeyi yapan Isabelle, karşısında ne pahasına olursa olsun çiftliği satın almaya çalışan Elias...

           

                      Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊


     🎄''O  ismi duymanın yarattığı şokla felç olmuş gibiydim. Dilim tutulmuştu. Bedenimde bir duygu kasırgası dolaştı, içimi dümdüz edip yıkıntılarla doldurdu.''


     🎄''Damarlarım hissettiğim hayal kırıklığıyla uğuldadı. Sanki fark yaratacak bir şey yapabilir veya her şeyi düzeltebilirmişim gibi işe geri dönmek istiyordum. Ancak yeni bir Noel Baba Atölyesi tabelasından daha büyük bir fark gerekiyordu.''


      🎄''Tam bir kaynak israfı. İnsanlar olmayan paralarını hediyeler almak ve partiler düzenlemek için harcıyor, umursamadığın insanlarla zaman geçirmen için yapılan baskıdan bahsetmiyorum bile. Hepsi sahte. Süslemeler, müzik, sözde gelenekler. Bunların hiçbiri aslında bir şey ifade etmiyor.''


      🎄''İyi değildi. Ama bunu onu çiftlikte ilk gördüğüm andan  beri biliyordum. Kendinden emin havasına rağmen yüzeyin altında bir şeyler oluyordu. Kimsenin görmesine izin vermediği bir şey. Ama ben görebiliyordum.''


      🎄''Yorgun beynim bu sesi algılayamadı. Sanki ağır çekimde hareket ediyormuşum gibi hissediyordum, gözlerimi yavaş yavaş kaldırdım. Elias yün paltosuyla karşımda duruyordu. O üstündeki eşofman mıydı? Elias Stoneheart eşofman  giyer miydi?


       🎄''Montunu giymesine yardım ettim, sonra kendiminkini giydim ve soğuk havaya çıktık. Kar taneleri etrafımızda salınırken sessizce yürüdük. Beyaz kar örtüsü sesleri boğuyor, ayın ışığını yansıtarak geceye doğal olmayan bir parlaklık katıyordu.''


        🎄''Bir sincabın patika boyunca benimle aynı yöne doğru ilerlemesi tesadüften başka bir şey değildi. Yol çoğunlukla kardan arınmıştı ama yuvarlanan kar yığınları dükkanların arasındaki alanı kaplamış ve ağaçları beyaza bürümüştü. Tam bir kış harikalar diyarı.''


        🎄''Isabelle'i neredeyse öpmek de bir hataydı ama nedense sıcak çikolata daha kötüydü. Sadece bir yudum almıştım ama hepsi bu kadardı. Yoğun, sıcak içecek dilimin üzerinde kayarak boğazımı ısıtmıştı ve yıllardır bir fincan bile sıcak çikolata içmediğimi fark etmiştim.''


       🎄''Stres ve hayal kırıklığıyla başa çıkmak için genellikle başvurduğum yöntem çalışmaktı. Ama bugün hiçbir işe yaramıyordu. Yapılacaklar listemden kaç işi tamamladığımın, kaç ufak tefek işi hallettiğimin ya da kaç şeyi onardığımın bir önemi yoktu. Stresli bir enerji yumağıydım.''


      🎄''Ama önemsediğim o şeylerin beni  götüreceği yer burasıydı işte. Yalnızlık ve ilgisizlik. Yasını tutacak  kimsenin olmadığı bir ölüme çıkıyordu bu yol. Kimsenin umursamadığı. Yaşadığıma dair tek kanıt da soğuk, boş bir daire ve kabarık bir banka hesabı olacaktı.''


         Kitap 335 sayfa, karton kapaklı, Olimpos Yayınları'na ait baskısı. Kapak resmine bayıldım. O kadar güzel ki insan bakmaya doyamıyor. Sıcacık insanın içini ısıtan bir resim olmuş bence. Dili akıcı. Lila Book Store instagram çekilişinden kazandığım kitaptı, biliyorsunuz. Kitabı almayı çok istiyordum, kazandığımı duyunca da aşırı mutlu oldum. Kitabı sevdim ama biraz beklentimin altında kaldı. Sanırım biraz daha farklı hayal etmişim içimde. Biraz 〸18 olduğunu söyleyeyim. Kitapta kullanılan argo sözler hoşuma gitmedi, zaten hiçbir kitapta sevmiyorum. Yazardan okuduğum ilk kitaptı. Aslında yazarın başka bir kitabını almıştım onu okumadan bu kitabını okudum. Kitap bölüm bölüm ilerliyor.  Isabelle ve Elias'ın ağzından anlatılıyor hikaye. Bölüm başlangıçlarda sayfada bulunan Noel süslemeleri çok hoşuma gitti😊


        Karakterlerden Isabellle'yi sevdim. Elias'a sinir oldum. Kendini beğenmiş, bencil, düşüncesiz, her şeyi bildiğini sanan erkeklere sinir oluyorum. Aslında genel olarak böyle insanlara sinir oluyorum. Elias başta inatçı ve farklı bir tavır sergilese de sonrasında Isabelle'den tekrar etkilenmeye başlıyor. İçindeki duygulara engel olmak için bir savaş veriyor kendi içinde.


         Noel'i anlatan kitapları çok severim. Filmleri de aşırı hoşuma gider. Bu kitabı Ocak ayında okudum. Yorumu yarım yazmıştım, şimdi tamamlıyorum. Yılın bu mevsiminde kış temalı kitapları okumaya kendimi adapte edemem. Sanki o kitaplar yılın sadece o zamanında okunur, diğer aylar okunmaz gibi hissediyorum nedense ve biliyorum saçma. 


          Aşkta ikinci şansa inanır mısınız? Yaşadığın ilişkiye göre değişir bu durum ama pek ben inanmıyorum. Olsaydı ilkinde güzel şeyler yaşanırdı diye düşünüyorum. Gerçi büyük konuşmamak gerek bu durumlarda, gösterilen çaba da önemli. Yine de pek benlik değil diyebilirim. 


          Beni bırakıp kitaba geçecek olursak, Isabelle'nin bu adamla olmasını istemedim. Isabelle kendini çalışmaya adamış, hayal kırıklığı olan, ailesine destek olan tatlı bir kız. Elias Noel'den nefret eden, bencil, huysuz, hırsları olan bir adam. Elbette sebepleri var ama biraz daha nazik olsa daha güzel olurdu bence. Aslında içinde bulunan o kalp yumuşaklığını bu davranışlarla gösteriyor. 


          

               Kasaba aşkı, ikinci şans, huysuz adam ve tatlı kız...


                 Balkabağı perisi keyifli okumalar diler😊


Yorumlar

  1. Kitabın havası kafa dağıtmalık filmler olur ya, onları anımsattı bana. Aşkta ikinci şans olur mu?.. Bence ayrılma şekline ve kişilere göre değişir. Çoğunlukla olmaz bence (hele de günümüzde :) ama istisnalar da olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Kafa dağıtmalık bir kitap diyebiliriz😊 Aşkta ikinci şans dediğin gibi duruma göre değişir, sana katılıyorum. Bir yerde de zor bence, büyük konuşmamak gerek yine de😊

      Sil
  2. Kapağı canlı ve ilgi çekici görünüyor. Zıt karakterleri okumak güzel olabilir. Bahsettiğin olumsuz kısımlarda hak verdim. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Kapağı aşırı güzel, bayıldımm😊 Zıt karakterler ilgi çekici oluyor😊

      Sil
  3. yıllardır bir fincan bile sıcak çikolata içmediğimi fark etmiştim. İnsan böyle ufak keyifleri bile unutursa ne için yaşar yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Her an keyifli yaşamak gerek kesinlikle, bazen yapamıyoruz ama unutmamak gerek😊

      Sil
  4. kapağa bayıldım, sırf kitaplıkta dursun diye alınabilir::)))) sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim canım😊 Kapak aşırı güzel, ben de çok sevdim, kesinlikle sana katılıyorum😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Genç Bir Doktorun Anıları

                                                                    ''Evinize gidin doktor...''          Genç bir doktorun fakülteden mezun olduktan sonra bir köye hekim olarak atanması ve burada yaşadığı zorlu günle                         Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar   🩺 ''Adamın şapkası yoktu, koyun postundan düğmeleri iliklenmemiş bir palto giymişti, keçeleşmiş sakalları ve gözlerinde de sanki çılgınca bir ifade vardı.'' 🩺 ''Genç bir doktor sandalyeden kalktı beni karşılamak üzere. Bir an, bitkin ve şaşkın gözlerinde benim de onun kadar genç olmamdan dolayı küçük bir hayret belirtisi gördüm. Gerçekten de aynı kişinin iki ayrı portresi gibi benziyorduk birbirimize, hatta aynı yaştaydık da.''   🩺 ''Bir dakika sonra fırtınanın kar tanelerini bir şeytan gibi uçuşturup yüzüme çarptığı bahçeden geçerek odama koştum ve dakikaları sayarken bir kitaba sarıldım, sayfalarını çevirip trakeotomiyi gösteren bir çizim buldum.&#

Merhabaaa, Ben Balkabağı Perisi

    Yeniden buradayım. Bloğu, yazı yazmayı özledim. Bloğumu çok seviyordum ama bazen yaşanan bazı şeyler bir anlık fevri bir kararla dönüyor bana. Biraz zor zamanlar geçirdiğim için, bir anda kapattım bloğu. Ara ara böyle dönemlerim oluyor evet. Bazı şeyler düzeliyor, bazı şeylerin düzelmesi biraz zaman alıyor. Bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum. Şimdi buradayım, geldimm😊 Çok heyecanlıyım. Bu yazıyı yazarken içim içime sığmıyordu. Yorumlarınızı özledim.     Yeniden yazılarımla ve sizlerle olmak iyi gelecek.  ‘’Bloğun büyülü bir havası var.’’ derdim hep. Hala aynı düşüncedeyim. Blog bana mutluluk veriyor. Kötü zamanları unutmak için burada olmak daha iyi ama bazen de içime kapanıyorum, her şeyden uzaklaşmak istiyorum.     Bu blogta sadece kitap yorumlarımı değil, genel olarak her şeyi paylaşmayı düşünüyorum. İçimden geldiği gibi aklıma geleni yazmayı düşünüyorum.     İngilizce öğrenmeye başladım. Telefonuma Duolingo programını indirdim ve hiçbir şey bilmiyormuş gibi baştan baş

DokuzDolambaç

                                   Öykü okumayı sever misiniz?                İçinde öyküler olan çok güzel bir kitap😊📙                       Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊        😊 ''Arabanın bu kadar eski püskü olacağı aklıma gelmemişti. Bir saatlik yol demişlerdi ama yolun bundan çok daha uzun süreceğini arabayı görür görmez anlamıştım.''        😊''Kokusuz, duru ve taze bir hava  vardı, aydınlıktı. Güneş sevecendi. Belki bir esinti bile vardı. Yeşil yapraklar görülebiliyordu çevrede.''         😊''Yüzünü bir bana, bir denize dönerek konuşuyor. Kendimi onun yerine koyuyorum. Ben oyum ama aynanın karşısında kendime bakıyorum bir yabancı olarak.''         😊''Düşüncelerinde ölümün hiç yeri olmamıştı. Gençti. Öyle olsa bile, yani ölebilirse bile, sihirbazlık yapamamaktansa yaşamayı tercih edeceğini düşündü.''         😊''Yazılar sağa sola kaçışmayı bıraktılar ama onları çözemedim. Onlar kendi kendile
© Copyright Balkabağı Perisi