Ana içeriğe atla

Pal Sokağı Çocukları

                                Hep okumak istediğim bir kitap veee sonunda okudum😊        Çocukların oynadıkları bir arsa ve bu arsayı kaybetmemek için verdikleri mücadele. İki çocuk grubu arasında geçen arsa savaşı diyebiliriz kısaca. Bunu kısaca anlatmak olmaz tabii ki. Onlar için her şeyi ifade eden bu arsayı almaya çalışan Kızıl Gömlekliler'le Pal Sokaklılar arasında geçen kıyasıya mücadele😊                     Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊   😊''Böylesine bir olayda kendisine en önemli görevin düştüğünü anlayan küçük Nemeçek çok heyecanlanmıştı. Sık rastlanır bir şey değildi bu. Aslında çocukların gözünde Nemeçek ha var ha yoktu.''   😊''İyi saklanırsak çalıların arasından harabeye kadar gidebiliriz. İçimizden biri tepeye tırmanıp gözcülük eder. Kimse yoksa tepeden aşağıya sürünerek ilerleriz.''   😊''Sesin ağacın tepesinden geldiğini çok iyi duymuşlardı artık. Biraz sonra, dallar hışırdamaya başladı. Koca ağacın dalların

Genç Bir Doktorun Anıları

                     

Genç bir doktorun yaşadıkları, anıları




                                              ''Evinize gidin doktor...''


         Genç bir doktorun fakülteden mezun olduktan sonra bir köye hekim olarak atanması ve burada yaşadığı zorlu günle


                        Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar  


🩺''Adamın şapkası yoktu, koyun postundan düğmeleri iliklenmemiş bir palto giymişti, keçeleşmiş sakalları ve gözlerinde de sanki çılgınca bir ifade vardı.''


🩺''Genç bir doktor sandalyeden kalktı beni karşılamak üzere. Bir an, bitkin ve şaşkın gözlerinde benim de onun kadar genç olmamdan dolayı küçük bir hayret belirtisi gördüm. Gerçekten de aynı kişinin iki ayrı portresi gibi benziyorduk birbirimize, hatta aynı yaştaydık da.''


 🩺''Bir dakika sonra fırtınanın kar tanelerini bir şeytan gibi uçuşturup yüzüme çarptığı bahçeden geçerek odama koştum ve dakikaları sayarken bir kitaba sarıldım, sayfalarını çevirip trakeotomiyi gösteren bir çizim buldum.''


 🩺''Aslında çok olmadı okuyalı. Üstelik her kelimeyi özümseyerek, tüm parçaların bütün ile ilişkisini, tüm yöntemleri zihnimde canlandırarak satırların altlarını da çiziyordum. Okurken bütün okuduklarım aklıma kazınıyor gibi geliyordu.''


 🩺''Hiçbir şey bilmiyorum, rastgele hareket ediyorum aslında. Şimdiye kadar şansım yaver gitmiş, hayret verici biçimde sağ salim sonuçlanan işler çıkarmıştım, ama bu sefer şans benden yana değildi.''


 🩺''Bir yıl geçti, yeni bir yıl daha geçecek ve bu da geçen yıl gibi bir yığın sürprizle dolu olacak. Demek ki öğrenmeye boyun eğmek gerekiyormuş.''


 🩺''Akıllı insanlar mutluluğun sağlığa benzediğini çok önceden fark etmiştir: Mutluyken fark etmezsiniz; ama yıllar geçtikçe, geçmişte kalan mutluluğunuza ilişkin anılar, ah, anılar!..''


 🩺''Etraftaki sessizlik bütün dünyada bir tek ben ve lambam varmış gibi hissettiriyordu. Uzaklarda bir yerlerde hayat fırtınalı bir şekilde, hızla devam ediyor; fakat benimse yalnızca pencereme vuran, tıkırdatan ve sonra da hiç fark ettirmeden sessiz kar tanelerine dönüşen yağmur damlalarım vardı.''


 🩺''Aslında diyelim, frengiden daha kötü bir hastalık değilse, neden kendisi buraya gelmiyor ki? Ben neden tipinin içinde ona yetişmek zorunda kalıyorum? Ne yani, bir gecede onun frengisini mi tedavi edeceğim? Ya da gırtlak kanserini? Hem ne kanseri olacak onda!''


 🩺''Bir saat sonra normale döndüm. Düşüncesiz davranıp kabalık ettiğim için özür de diledim tabii. Bu hale nasıl geldim, kendim de bilmiyorum. Daha önce nazik bir insandım.''



      Kitap, 157 sayfa, karton kapaklı, Türkiye İş Bankası Yayınları'na ait baskısı. Rusça aslından çeviren Tuğba Bolat. Kitap kapağı konuyla çok ilgili ve güzel olmuş bence. Dili akıcı anlaşılır. Farklı bir kelime olduğu zaman sayfanın alt kısmında açıklaması yer alıyor; İş Bankası Kültür Yayınları'nın en sevdiğim özelliklerinden biri bu. Yazardan okuduğum ilk kitap.  Sayfa sayısı az olduğu için bir günde bitirdim. 


       Kitapta vurgulanmak istenen bir nokta var, ne kadar okulunda okusanız, kitapları tekrar tekrar okusanız da pratik yapmadan, gerçekten tam anlamıyla o işin başına geçmeden anlamak imkansız. Okuduğunuz okulu dereceyle bitirseniz de çalışmaya başlayınca ve sorunlarla baş başa kalınca her şey çok farklı oluyor. Çalışmaya başlayınca belli bir zaman geçince tecrübe kazanıyorsunuz. Bu herkes için böyle. Ben çalışmaya başladığım ilk günü hatırlıyorum, ne yapacağımı bilmez bir haldeydim ama biraz zaman geçince kendimi çok daha rahat hissettim, çünkü öğrenmeye başlamıştım ve işi anlamıştım.


      Bu kitapta genç bir doktorun tecrübesizliği çok güzel anlatılmış. Duygu karmaşası çok iyi yansıtılmış. Kendi iç dünyasındaki savaşı ve bir şeyler yapmaya çabalaması çok güzeldi. Hastalarına bakarken iç dünyasında kafasından geçirdiği düşünce anları hoşuma gitti. 


      Yalnız o zamandan bu zamana değişmeyen bir şey var ve bu çok üzücü. Her şeyi bildiğini sanan cahil insanlar. Doktora gidip yine de doktoru dinlemeyen, tepki gösteren insanlar. Bu zamanda da pek bir şey değişmedi. Doktorlara hakaret, saygısızlık, şiddet... Çok ama çok üzücü şeyler ve hepsi eğitimsizlikten kaynaklanıyor. Cahil insanlarla uğraşmak kadar zor bir şey yok sanırım. 

 

       Kitabı hiç sevmedim. Okurken sıkıldım. Çok sevilen ve beğenilen bir kitap, sizlerin düşünceleri farklı olabilir.  Benim sevmememin sebebi psikolojik. Hastalıklarla ilgili bir şey duymak istemiyorum. Tıbbi terimler bana fazlasıyla negatiflik veriyor. Mesela ''trakeotomi'' sözcüğünü duymaya hiç tahammülüm yok. (Yaşadıklarımdan kaynaklı) 


      Kitabı biraz daha genel bir havada geçecek gibi düşünmüştüm. Kitabı almayı da uzun süre erteledim. Hatta geçen gün instagramda hikayemde ''sanırım tek okumayan ben kaldım'' diye kendimle dalga geçtim😊


         Kitap, A Young Doctors Notebook adında diziye uyarlanmış. Toplamda 2 sezon ve 4'er bölümden oluşuyor ayrı ayrı.  Başrollerinde Harry Potter filmlerinden tanıdığınız Daniel Radcliffe oynuyor. Ben izlemeyi düşünmüyorum ama ilginizi çekerse bakın😊 

        

            Balkabağı perisi keyifli okumalar diler😊


Yorumlar

  1. Ben üniversite son sınıfta, hatta öğretmenlik stajı yaparken, okumuştum. O yüzden teoriyle pratiğin çatıştığı noktaları okumak beni ayrıca etkilemişti. Okuyalı yıllar yıllar olmasa da detaylarını unuttum ama sevdiğim aklımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Daha önceden okuduğum kitapların bazılarını ben de unutuyorum, tekrar okumak istiyorum. Teoriyle pratik çok farklı gerçekten, pratik yapmadan da anlaşılmıyor😊

      Sil
  2. Ben kitabı da çok sevmiştim ve ardından izlediğim diziyi de... Hatta yazına gelirken diziden belki söz etmemişsindir sanarak önermeyi düşünmüştüm.:) Şunu anladım ki kuşak farkı denen şeyi ihmal etmemek gerek, Bulgakov'u severiz biz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Aslında diziden haberim yoktu, araştırırken öğrendim ama izlemeyeceğim. Genelde kitapları okuduktan sonra filmi veya dizisi var mı? diye araştırıyorum😊 Yazardan okuduğum bu ilk kitabı sevmedim ama diğer kitaplarını da okumadan karar vermek istemiyorum😊

      Sil
  3. Kitabı merak ediyorum ve fırsat olursa okumayı düşünüyorum, ilgi çekici görünüyor. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Sevebilirsin, ben pek sevmedim😊

      Sil
  4. Çok güzel anlatmışsın merak ettim:) Bakacağım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Ben sevmedim ama sizlerin fikirleri farklı olabilir, beğenilen bir kitap😊

      Sil
  5. Size katılıyorum. Bence de cahil insanlarla uğraşmak kadar zor bir şey yok.
    Tıbbi terimler içeren kitapları okumayı severim. Bu kitaba bakacağım.
    Okuyup bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyorum size. Okuyan gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Cahil insanlara hiçbir şey anlatamıyorsunuz. Ben sevmedim ama dediğim gibi sizler sevebilirsiniz😊

      Sil
  6. Sağlık konularında okumaya benim de tahammülüm yok gerçekten, eline sağlık, bu kitabın benlik olmadığını anladım, sevgiler:=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Sağlık konusunda yaşananlar farklı olunca sevemiyor insan. Sevmiyorsan hiç okuma. Tatlı sevgiler😊

      Sil
  7. Ben de kitabı okumayanlardanım canım. Sen çok güzel yorumlamışsın okuduklarını ama hem sıkıcı bulmuş hem de sevmemişsin.
    Tıbbi terimler pek sevimli olmuyor hele ki insanın bu konuda yarası varsa seni anlıyorum.
    Sen sevmediysen ben de sevmem bence:)
    Okumamaya devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen neden sevmediğimi biliyorsun canım, yaşadıklarımdan dolayı tahammülüm yok açıkçası bu tür şeyleri okumaya. Sen yine de sevebilirsin, kitap herkese göre değişir😊
      Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim canım😊

      Sil
  8. Kitabın konusu hoşuma gitti. Ama olumsuz yorumun düşündürdü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Bu tür konuları seviyorsan hoşuna gidebilir

      Sil
  9. Benim de okumadığım bir kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Bu tür konuları seviyorsanız ilginizi çekebilir

      Sil
  10. Kitabı okumayı ben de seninle aynı sebeplerden istememiştim. Bir tavsiye üzerine, raflarda görünce almıştım. Nasil okurum bunu derken korktuğum kadar negatif anıları canlandırmamıştı bende. Bulgakovun Usta ile Margarita'sını oku seversin bence.❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Ben de çok merak etmiştim ama sevmedim, nedenlerim dediğim gibi psikolojik, yaşadığım ağır durumlardan dolayı bu türde şeylere pek tahammülüm kalmadı açıkçası. Not aldım kitabı😊 Yazarın elimde olan kitabı Ölümcül Yumurtalar var Şeyma'nın hediye ettiği, ona bakacağım bir ara😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Merhabaaa, Ben Balkabağı Perisi

    Yeniden buradayım. Bloğu, yazı yazmayı özledim. Bloğumu çok seviyordum ama bazen yaşanan bazı şeyler bir anlık fevri bir kararla dönüyor bana. Biraz zor zamanlar geçirdiğim için, bir anda kapattım bloğu. Ara ara böyle dönemlerim oluyor evet. Bazı şeyler düzeliyor, bazı şeylerin düzelmesi biraz zaman alıyor. Bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum. Şimdi buradayım, geldimm😊 Çok heyecanlıyım. Bu yazıyı yazarken içim içime sığmıyordu. Yorumlarınızı özledim.     Yeniden yazılarımla ve sizlerle olmak iyi gelecek.  ‘’Bloğun büyülü bir havası var.’’ derdim hep. Hala aynı düşüncedeyim. Blog bana mutluluk veriyor. Kötü zamanları unutmak için burada olmak daha iyi ama bazen de içime kapanıyorum, her şeyden uzaklaşmak istiyorum.     Bu blogta sadece kitap yorumlarımı değil, genel olarak her şeyi paylaşmayı düşünüyorum. İçimden geldiği gibi aklıma geleni yazmayı düşünüyorum.     İngilizce öğrenmeye başladım. Telefonuma Duolingo programını indirdim ve hiçbir şey bilmiyormuş gibi baştan baş

DokuzDolambaç

                                   Öykü okumayı sever misiniz?                İçinde öyküler olan çok güzel bir kitap😊📙                       Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊        😊 ''Arabanın bu kadar eski püskü olacağı aklıma gelmemişti. Bir saatlik yol demişlerdi ama yolun bundan çok daha uzun süreceğini arabayı görür görmez anlamıştım.''        😊''Kokusuz, duru ve taze bir hava  vardı, aydınlıktı. Güneş sevecendi. Belki bir esinti bile vardı. Yeşil yapraklar görülebiliyordu çevrede.''         😊''Yüzünü bir bana, bir denize dönerek konuşuyor. Kendimi onun yerine koyuyorum. Ben oyum ama aynanın karşısında kendime bakıyorum bir yabancı olarak.''         😊''Düşüncelerinde ölümün hiç yeri olmamıştı. Gençti. Öyle olsa bile, yani ölebilirse bile, sihirbazlık yapamamaktansa yaşamayı tercih edeceğini düşündü.''         😊''Yazılar sağa sola kaçışmayı bıraktılar ama onları çözemedim. Onlar kendi kendile
© Copyright Balkabağı Perisi