Ana içeriğe atla

Pal Sokağı Çocukları

                                Hep okumak istediğim bir kitap veee sonunda okudum😊        Çocukların oynadıkları bir arsa ve bu arsayı kaybetmemek için verdikleri mücadele. İki çocuk grubu arasında geçen arsa savaşı diyebiliriz kısaca. Bunu kısaca anlatmak olmaz tabii ki. Onlar için her şeyi ifade eden bu arsayı almaya çalışan Kızıl Gömlekliler'le Pal Sokaklılar arasında geçen kıyasıya mücadele😊                     Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊   😊''Böylesine bir olayda kendisine en önemli görevin düştüğünü anlayan küçük Nemeçek çok heyecanlanmıştı. Sık rastlanır bir şey değildi bu. Aslında çocukların gözünde Nemeçek ha var ha yoktu.''   😊''İyi saklanırsak çalıların arasından harabeye kadar gidebiliriz. İçimizden biri tepeye tırmanıp gözcülük eder. Kimse yoksa tepeden aşağıya sürünerek ilerleriz.''   😊''Sesin ağacın tepesinden geldiğini çok iyi duymuşlardı artık. Biraz sonra, dallar hışırdamaya başladı. Koca ağacın dalların

Mucizeler Yağarken

 

mucize dolu bir hayat



                     

                           Bir anda her şeyi bırakıp gitme isteği...


               Size oluyor mu? Bana çok fazla oluyor...


   Joy, büyük bir ihanete uğruyor, terk ediliyor. Noel zamanı gelirken bir maceraya atılıyor. Kimseye haber vermeden bir uçak bileti alıyor ve hiç tanımadığı, bilmediği bir şehre gitmeye karar veriyor bir anda. Kendini bir ormanda bir kulübede bulur. Kulübede yaşayan küçük bir çocuk ve babasıyla karşılaşıyor. Annesini kaybeden Bobby bu acıyla başa çıkmaya çalışıyor, hayali arkadaşı ile konuşuyor sadece. Babası Daniel de ne yapacağını bilemiyor bu durumda ve çok üzgün. Joy onların yanında kalarak onlara yardım etmeye çalışıyor ve bu küçük, sıcak dünyayı çok seviyor.


                  Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊


     ⛄ ''Her şey yolundaymış gibi davranarak arkadaşlarımın işini kolaylaştırıyorum. Bu yıl çok fazla yapmam gerekti. Gülümseyip rol yapmaktan bahsediyorum. Başka ne yapabilirim ki?''


     ⛄''Gözlerimi açtığımda siyahların ve grilerin arasından ürkütücü, turuncu bir ışığın süzüldüğü gökyüzüne baktım. Ağaç dalları o ışığı çevreleyerek tepemde garip bir daire oluşturmuş.''


     ⛄''Dışarıda şafak vaktinin pembeliği, değişken havanın gri sarı renkleriyle iç içe geçmiş. Yol boyunca hava bulutlu ve yağmurlu, burada, yani ön kapıda kapalı ve nemli, göldeyse güneşli.''


     ⛄''Kelimeler bizi tabaklarla şamdanların bir çocuğun en iyi arkadaşları olduğu, çirkin bir adamınsa yakışıklı bir prense dönüştüğü bir yere götürdü. Kendimi o kelimelerde önce kaybettim, sonra buldum.''


     ⛄''Yeni yıl için böyle bir karar aldım. Kendime karşı dürüst olacak, gözlerimi açacağım. Görmek istediğimi değil, orada gerçekten ne olduğunu göreceğim.''


     ⛄''Göz açtırmayan yağmurun altında yorgun adımlarla parka vardığımda ancak  düşünebildim. Adamdan beni eve bırakmasını istemeyebildim. Burası küçük bir kasaba ve insanlar birbirine yardım eder. Dönüp aynı yoldan yürüdüm. Gök gürlüyor ve yağmur üzerime çekiçle dövercesine yağıyor.''


     ⛄''Birbirlerine iyice kenetlendiler. Oz Büyücüsü'ndeki Dorothy, Korkuluk ve Korkak Aslan gibi temkinli adımlarla basamaklara doğru ilerledik ve hepimiz aynı anda merdivenlerden çıkmaya başladık.''


     ⛄''Gümüş rengi bulutların arasında durduğum yerden bulanık gölün yanı başındaki Huzurlu Balıkçı Kulübesi'ni görebiliyorum. Ay ışığı suyu ışıldatıyor.''


     ⛄''Psikiyatristim bunun gerçek hayatımda mutlu olmamamdan kaynaklandığını söylüyor. Ona göre kazanın beni duygusal açıdan felce uğratmasına izin vermişim ve uyandığım zaman rüyamdaki o  orman imgesinden kurtulacakmışım.''


      ⛄''Ertesi sabah kabuslar yüzünden mahvolmuş bir halde uyandığımda ne yapmam gerektiğini biliyordum. Yataktan kalktım ve kendime koca bir fincan dolusu kahve doldurup ayıldım.''


      ⛄''Artık hislerimle baş edemiyorum. Beni öldürüyorlar. Mucizeye, kadere, alın yazısına inanmayacak kadar yaşlıyım.''



       Kitap 258 sayfa, karton kapaklı ve Pegasus Yayınları'na ait baskısı. Kitap kapağı çok hoşuma gitti, çok tatlı. Kar manzaralarını hep sevmişimdir. Dili akıcı. Kitabı çok sevmedim ama güzeldi. Yazardan okuduğum ilk kitaptı ve kalemini sevdim. Çok sevilen bir yazar ve kitaplarını okumayan tek ben kalmış olabilirim😊 Kitabı 1 gün içinde bitirdim. Bir sene önce aldığım, kitaplığımda okunmayı bekleyen kitaplar arasındaydı. Bu mevsimde bu türde kitaplar okumayı seviyorum.


        Kitabı okurken sonlara doğru merakım iyice arttı. Ters köşe oldum tam anlamıyla. Beklemiyordum böyle bir son ve çok şaşırdım. Joy'un içinde bulunduğu durum beni çok etkiledi. Okurken yine ağladım. Umut veren bir kitap olmasını sevdim. 


         Mucizelere inanır mısınız? Ben inanırım. Her an iyi bir şeyin olacağına dair içimde hep umut vardır. En kötü olduğum ve ağladığım zamanlarda bile içimdeki küçük umudu kaybetmemeye çalışırım.


          Hayal mi? Gerçek mi? Tesadüf mü? Kitabı okumaya başlayıp sayfaları çevirince bütün bu sorular aklınızdan geçmeye başlıyor. Kitabın sonlarına doğru cevapları yavaş yavaş almaya başlıyorsunuz. 


          Kitabın arka kapağında yazdığı gibi; 

      ''Bazen bağışlamak, umut etmek ve mucizelere inanmak gerekir...''


                    Siz ne diyorsunuz?


           Balkabağı perisi keyifli okumalar diler😊


Yorumlar

  1. Evet, bırakıp gidesim geliyor ama aslında düşününce bir şeyi de doğru dürüst tutabilmiş değilim :) Hem, nereye gideceğim konusunda da bir fikrim yok. Neyse, tam bir yıkıklık öyküsü gibi oldu bu da :) Ama yani en azından bir şeyi bırakıp da başka bir şeye gitme isteği duyabilenler var hayatta, ne güzel. Ben öyle bile değilim... Kitabı da görmüştüm ama konusunu bilmiyordum. Anlatımınıza sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Bu konuda tek olmadığımı biliyordum, nereye gideceğim konusunda ben de tam fikir sahibi değilim, sadece bir anda her şeyi boş verip yeni bir hayat istiyorum. Her zaman yeniliği ve enerjiyi seviyorum. Tabii yeni hayata başlama ve uygulama kısmına gelince başarılı olduğum söylemek mümkün değil🙃 Kitabı severek okudum, bir şans verebilirsin😊

      Sil
  2. Bu kitabı okumadım. Fakat yazınız ile dikkatimi çok çekti. Özellikle sonunun ters köşe yapması kısmı. Severim o tarz kitapları. Not alıyorum. Öneri için teşekkür ederim. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Ben de çok severim ters köşe kitapları, kitabı sevdim, tavsiye ederim, yazarın kalemi güzel bence😊

      Sil
  3. Mucizesiz bir dünya çekilmez olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Kesinlikle mucize olmadan olmaz😊

      Sil
  4. Ne güzel alıntılar, kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Bir günde bitirmişsin gerçekten bravo,:) umut veren kitapları ben de çok seviyorum, yazardan sanırım 2 kitap okumuştum, ama sanırım bu onlardan daha iyi, alıntıları da sevdim, mucizelere inanırım ve bayılırım:)) hayatımız mucizelerle dolsun, eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Kitap güzel olup ilgimi çekince hemen bitirdim😊 Yazardan ilk okuduğum kitap ve çok sevdim, diğer kitaplarını da merak ediyorum😊 Mucizelerle dolu bir hayatımız olsun hep😊

      Sil
  6. Bu kitabı daha güzel mi bilmiyorum ama yazardan bir kitap okumuştum, ilgimi çekmemişti. Yüzeysel gelmişti anlatımı, karakterleri, o yüzden başka kitabını okumadım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Yazardan ilk okuduğum kitap, çok sevdim, diğer kitaplarını da merak ediyorum. Belki başka bir kitabı hoşuna gidebilir😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Genç Bir Doktorun Anıları

                                                                    ''Evinize gidin doktor...''          Genç bir doktorun fakülteden mezun olduktan sonra bir köye hekim olarak atanması ve burada yaşadığı zorlu günle                         Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar   🩺 ''Adamın şapkası yoktu, koyun postundan düğmeleri iliklenmemiş bir palto giymişti, keçeleşmiş sakalları ve gözlerinde de sanki çılgınca bir ifade vardı.'' 🩺 ''Genç bir doktor sandalyeden kalktı beni karşılamak üzere. Bir an, bitkin ve şaşkın gözlerinde benim de onun kadar genç olmamdan dolayı küçük bir hayret belirtisi gördüm. Gerçekten de aynı kişinin iki ayrı portresi gibi benziyorduk birbirimize, hatta aynı yaştaydık da.''   🩺 ''Bir dakika sonra fırtınanın kar tanelerini bir şeytan gibi uçuşturup yüzüme çarptığı bahçeden geçerek odama koştum ve dakikaları sayarken bir kitaba sarıldım, sayfalarını çevirip trakeotomiyi gösteren bir çizim buldum.&#

Merhabaaa, Ben Balkabağı Perisi

    Yeniden buradayım. Bloğu, yazı yazmayı özledim. Bloğumu çok seviyordum ama bazen yaşanan bazı şeyler bir anlık fevri bir kararla dönüyor bana. Biraz zor zamanlar geçirdiğim için, bir anda kapattım bloğu. Ara ara böyle dönemlerim oluyor evet. Bazı şeyler düzeliyor, bazı şeylerin düzelmesi biraz zaman alıyor. Bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum. Şimdi buradayım, geldimm😊 Çok heyecanlıyım. Bu yazıyı yazarken içim içime sığmıyordu. Yorumlarınızı özledim.     Yeniden yazılarımla ve sizlerle olmak iyi gelecek.  ‘’Bloğun büyülü bir havası var.’’ derdim hep. Hala aynı düşüncedeyim. Blog bana mutluluk veriyor. Kötü zamanları unutmak için burada olmak daha iyi ama bazen de içime kapanıyorum, her şeyden uzaklaşmak istiyorum.     Bu blogta sadece kitap yorumlarımı değil, genel olarak her şeyi paylaşmayı düşünüyorum. İçimden geldiği gibi aklıma geleni yazmayı düşünüyorum.     İngilizce öğrenmeye başladım. Telefonuma Duolingo programını indirdim ve hiçbir şey bilmiyormuş gibi baştan baş

DokuzDolambaç

                                   Öykü okumayı sever misiniz?                İçinde öyküler olan çok güzel bir kitap😊📙                       Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊        😊 ''Arabanın bu kadar eski püskü olacağı aklıma gelmemişti. Bir saatlik yol demişlerdi ama yolun bundan çok daha uzun süreceğini arabayı görür görmez anlamıştım.''        😊''Kokusuz, duru ve taze bir hava  vardı, aydınlıktı. Güneş sevecendi. Belki bir esinti bile vardı. Yeşil yapraklar görülebiliyordu çevrede.''         😊''Yüzünü bir bana, bir denize dönerek konuşuyor. Kendimi onun yerine koyuyorum. Ben oyum ama aynanın karşısında kendime bakıyorum bir yabancı olarak.''         😊''Düşüncelerinde ölümün hiç yeri olmamıştı. Gençti. Öyle olsa bile, yani ölebilirse bile, sihirbazlık yapamamaktansa yaşamayı tercih edeceğini düşündü.''         😊''Yazılar sağa sola kaçışmayı bıraktılar ama onları çözemedim. Onlar kendi kendile
© Copyright Balkabağı Perisi