Ana içeriğe atla

The Bucket List (Şimdi Ya Da Asla)- Sinema

film yorumu

           Hayatı yaşamayı seviyorum diyorsanız bu filmi çok seveceksiniz😊

        

         Çok keyifle birkaç defa izlediğim farkındalık yaratan filmlerden biri😊

     

    İki farklı hayattan  gelen  kanserle mücadele eden  iki insan. Ne ile mücadele  ettiklerinin farkındalar ve yapmak istedikleri şeyler için bir liste çıkarırlar. Sonrasında hastaneden çıkıp güzel bir yolculuk yapmaya başlarlar.

       2007 yapımı komedi, macera türünde 1 saat 37 dakikalık film.

       Yönetmen : Rob Reiner

      Oyuncular : Morgan Freeman, Jack Nicholson

      Edward neşeli eğlenceli bir karakter. Carter biraz daha gerçekçi ve ağır bir karakter. İkisinin hastanede başlayan dostluğu kesinlikle imrendiriyor. 

       Filmin başındaki konuşma çok hoşuma gidiyor. Dikkatle dinlenmesi gerekiyor bence. İlk dakikalarda biraz ağır gitse de çok uzun sürmüyor. Sonrasında gülümsetecek sahneler geliyor. Hastane sahneleri hassas olanlar için ağır gelebilir ( Mesela benim için biraz hızlı geçtiği sahneler) Aslında hastalık anlatan filmleri pek sevmiyorum, nadir izlerim. Bu film biraz daha onların dışında kalıyor. 

     Filmde anlatılmak istenen hayatı yaşamamız gerektiği. Yaşarken de gerçekten farkında olarak, keyif alarak, gülümseyerek, kahkaha atarak. Tabii ki her dakika mümkün değil ama ne kadar yapabilirsek o kadar iyi bizim için. Hayat çok kısa. İstediklerinizi yapmak, içinizden geldiği gibi yaşamak, her dakikanın değerini bilmek önemli.

       İşte bu film tam olarak bu farkındalığı sağlıyor. Edward gibi neşeli, enerjik insanları çok seviyorum. Carter gibi biraz gerçekçi olmak da gerek. İkisinin karışımı gibi bir şey olmalı bence. Edward'ın yardımcısı ile arasında geçen diyalogları çok sevdim ve beni gülümsetti😊 Tabii yine ağladığımı tahmin edersiniz😊

     Filmi izleyince,  ''bir liste de ben yapmalıyım...'' diyorsunuz. Filmi her izlediğimde bunu söyleyip sonra uygulamayan bir ben bırakıyorum buraya😊 Listeye imrenmedim desem yalan söylemiş olurum. Tabii bazı istekler biraz imkanlarla da ilgili. Yapabileceğimiz şeyleri yazıp kendimiz için güzel bir liste hazırlayabiliriz bence😊

      Morgan Freeman ve Jack Nicholson oyunculukları her zaman olduğu gibi muhteşemdi. Rolü hissettiriyorlar ve çok başarılılılar. Gerçekten izlerken o rolü yaşıyorlar. Film bitene kadar da etkisinden çıkamıyorsunuz. Hatta film bittikten sonra da bazı şeyleri düşünüyorsunuz kendi yaşamınızla ilgili. Çok kaliteli, etkileyici ve güzel bir filmdi. Kesinlikle  izlemenizi tavsiye ederim.

      Listede yer alan maddelerden, araba ve dünyanın en güzel kızını öptüğü kareler en sevdiğim sahnelerdi. Listedeki en güzel maddelerdi bence😊

         Beni hem gülümsetip hem hüzünlendiren bir filmdi😊

  "Tanrım; değiştirebileceğim şeyler için değiştirme cesareti ver, değiştiremeyeceğim şeyler için ise kabullenme gücü."

       İyi Seyirler😊



Yorumlar

  1. İki oyuncuyu da çok severim ama bu filmi izlememiştim canım, bakacağım, çok güzel anlatmışsın eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim canım😊 Çok güzel bir film, oyuncuları seviyorsan filmi de seversin bence😊

      Sil
  2. Bu filmi izlemiştim, güzel ve tatlı bir film :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Evet çok güzel ve kaliteli bir film😊

      Sil
  3. İzlediğimi çok iyi hatırlıyorum. Sizin de dediğiniz gibi farkındalığı gösteren harika bir filmdir. Keza her iki oyuncunun bu filmde performansı da müthiştir. Zaten filmlerini hep severek izlediğim oyunculardandır.
    Ve size katılıyorum. Evet, hayat çok kısa. Ömrümüzün her dakikasının değerini bilerek yaşamak önemlidir.
    İzleyip bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyorum. İzleyen gözlerinize sağlık olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Film çok fazla farkındalık yaratıyor kesinlikle, hayatın değerini anlatıyor. Oyuncular bu filmde mükemmel oynamış, çok iyi ikili olmuşlar, aşırı keyif veriyor izlerken😊

      Sil
  4. Izlemedim galiba. Yazayım deftere. Böyle mesaji olan filmleri ara ara açıp izlemek gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Çok kaliteli ve güzel bir film, farkındalık oluşturuyor, seversin bence😊 Hastane sahnelerini biraz hızlı geçebilirsin (senin de bu konuda benim kadar hassas olduğunu biliyorum)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DokuzDolambaç

                                   Öykü okumayı sever misiniz?                İçinde öyküler olan çok güzel bir kitap😊📙                       Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊        😊 ''Arabanın bu kadar eski püskü olacağı aklıma gelmemişti. Bir saatlik yol demişlerdi ama yolun bundan çok daha uzun süreceğini arabayı görür görmez anlamıştım.''        😊''Kokusuz, duru ve taze bir hava  vardı, aydınlıktı. Güneş sevecendi. Belki bir esinti bile vardı. Yeşil yapraklar görülebiliyordu çevrede.''         😊''Yüzünü bir bana, bir denize dönerek konuşuyor. Kendimi onun yerine koyuyorum. Ben oyum ama aynanın karşısında kendime bakıyorum bir yabancı olarak.''         😊''Düşüncelerinde ölümün hiç yeri olmamıştı. Gençti. Öyle olsa bile, yani ölebilirse bile, sihirbazlık yapamamaktansa yaşamayı tercih edeceğini düşündü.''         😊''Yazılar sağa sola kaçışmayı bıraktılar ama onları çözemedim. Onlar kendi kendile

Merhabaaa, Ben Balkabağı Perisi

    Yeniden buradayım. Bloğu, yazı yazmayı özledim. Bloğumu çok seviyordum ama bazen yaşanan bazı şeyler bir anlık fevri bir kararla dönüyor bana. Biraz zor zamanlar geçirdiğim için, bir anda kapattım bloğu. Ara ara böyle dönemlerim oluyor evet. Bazı şeyler düzeliyor, bazı şeylerin düzelmesi biraz zaman alıyor. Bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum. Şimdi buradayım, geldimm😊 Çok heyecanlıyım. Bu yazıyı yazarken içim içime sığmıyordu. Yorumlarınızı özledim.     Yeniden yazılarımla ve sizlerle olmak iyi gelecek.  ‘’Bloğun büyülü bir havası var.’’ derdim hep. Hala aynı düşüncedeyim. Blog bana mutluluk veriyor. Kötü zamanları unutmak için burada olmak daha iyi ama bazen de içime kapanıyorum, her şeyden uzaklaşmak istiyorum.     Bu blogta sadece kitap yorumlarımı değil, genel olarak her şeyi paylaşmayı düşünüyorum. İçimden geldiği gibi aklıma geleni yazmayı düşünüyorum.     İngilizce öğrenmeye başladım. Telefonuma Duolingo programını indirdim ve hiçbir şey bilmiyormuş gibi baştan baş

Genç Bir Doktorun Anıları

                                                                    ''Evinize gidin doktor...''          Genç bir doktorun fakülteden mezun olduktan sonra bir köye hekim olarak atanması ve burada yaşadığı zorlu günle                         Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar   🩺 ''Adamın şapkası yoktu, koyun postundan düğmeleri iliklenmemiş bir palto giymişti, keçeleşmiş sakalları ve gözlerinde de sanki çılgınca bir ifade vardı.'' 🩺 ''Genç bir doktor sandalyeden kalktı beni karşılamak üzere. Bir an, bitkin ve şaşkın gözlerinde benim de onun kadar genç olmamdan dolayı küçük bir hayret belirtisi gördüm. Gerçekten de aynı kişinin iki ayrı portresi gibi benziyorduk birbirimize, hatta aynı yaştaydık da.''   🩺 ''Bir dakika sonra fırtınanın kar tanelerini bir şeytan gibi uçuşturup yüzüme çarptığı bahçeden geçerek odama koştum ve dakikaları sayarken bir kitaba sarıldım, sayfalarını çevirip trakeotomiyi gösteren bir çizim buldum.&#