Ana içeriğe atla

İngilizce Öykü Kitapları

     Uzun süredir telefonuma indirdiğim uygulamalarla İngilizce çalışıyorum. Ara verdiğim zamanlar da oldu. Artık net öğrenip öğrenmediğimi anlamak için kitap okumalıyım diye düşündüm. Çalışmaktan da sıkıldım biraz.  Kitap araştırırken Martı Çocuk Yayınları'nın kitaplarını gördüm ve çok hoşuma gitti.(Beni biliyorsunuz kitaplarda asla çocuk kitabı diye ayırmam, bu ayrımı da sevmiyorum)  Fiyatları da çok uygundu, Amazon'dan aldım. Afi and Tomi serisi. Büşra Tarçalır Erol'a ait kitaplar, çizimler  Funda Akman Aydemir'e ait.  A1 seviyesinde basit ve kısa kitaplarla başlamak istedim. Kitaplar gelince inceledim, iyi ki almışım diye düşündüm. Bir tanesini bitirdim hemen. Yine arada bilmediğim kelimeler olunca not alıyorum. Bazı kelimelerde takılsam da rahat okuyabildim. Diğer iki kitabı da okuyacağım.     Ayrıca telefonuma  İngilizce kelime  anlamlarını içeren bir oyun da yükledim. Friends dizisini de orijinal diliyle izleyip konuşmaları anlamaya çalışıyorum. Mümkün olduğunca

Deniz Kızı Emily

                             

deniz kızının hikayesi



                   Deniz Kızı olmak ister miydiniz?


        Emily suyu çok seviyor ve yüzmek istiyor. Annesi onu 12 yaşına kadar sudan uzak tutmayı başarıyor. Kızının suyu çok sevmesinden dolayı yüzme dersi almasına izin veriyor. Emily yüzme dersinin ilk gününde hiç bilmediği bir şeyi keşfeder. Bir deniz kızı olduğunu anlıyor. Suyun derinliklerinde bir arkadaş ediniyor ve sonrasında arkadaşlıkları sayesinde bir şeyler öğreniyor. Kendi hayatının izlerini bulmaya çalışıyor. Hiç tanışmadığı babası hakkında edindiği bilgiler ve onu bulma isteği bir sürü sırrın ortaya çıkmasını sağlıyor.


                        Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar : 


 😊''Aklıma okulla birlikte Su Dünyası'na gittiğimiz zaman geldi. Etrafımızın deniz yaşamıyla çevrili olduğu bir tünele girmiştik. Gerçekten denizin içinde gibiydik. Tek fark, bu kez içindeydim.''


 😊''Fikrimi değiştirmeden doğruca buz gibi suya koştum. Son kez etrafıma bakıp denize daldım ve yola çıktım. Gökkuşağı Kayalıkları'na varınca kumsaldakiler beni göremesin diye suyun kenarında takıldım.''


 😊''Geri dönüp yürürken tozların içinde bir şeyi tekmeledim. Bana bakıp parlıyordu. Bu bir anahtarlıktı. Eğilip onu aldım. Uçlarında kristaller olan pirinçten bir anahtarlıktı bu.''


  😊''Kısa süre sonra buluşma yerimizdeki kayadan biraz daha büyük olan küçücük bir adanın üzerinde oturuyorduk. Sert ve pürüzlü bir kaya parçasıydı ama sudan çıkar çıkmaz kendimi üzerine attım.''


  😊''Daha önce hayatımda hiç bu kadar korkan birini görmemiştim. Kadının yüzü resmen griydi. Kamera dehşetle bakan gözlerini zumlarken kadın derin bir nefes alıp kendini baş aşağı, bir uçurumun kenarından attı!''


   😊''Bir anda gökyüzünde ışıklar patladı. Suda pembe ışıklar dans ediyor, tam tepelerinde ise bir düzine farklı renkli ışık yanıp sönüyordu.''


   😊''Güvertenin karşı köşesine kadar kaydım. Tırabzana tutunup ayağa kalkmaya çalışırken tam önümüzde duran bir şey fark ettim. Bir yüzgeç! Tekne batıyordu, köpekbalıkları bizi paramparça edecekti!''


   😊''Gökyüzü dans eden renklerle ışıldıyordu. Işıklar biz izlerken sanki daha da hızlı dans etmeye başlamışlardı. Pembe, mavi, yeşil, altın sarısı... milyonlarca farklı tonda hayal edebileceğiniz bir sürü renk sanki su çok sıcakmış da dokunamıyorlarmış gibi denizin üzerinde hoplaya zıplaya hareket ediyordu. Sanki hiç anlamadığımız farklı bir dilde konuşuyor gibiydiler.''


 😊''Spagettiye benzeyen tüplerin içinden geçip dalları arasına girmemize yetecek kadar açılan çalıların içinden yüzdük ama her seferinde aynı şeyle karşılaştık: çıkmaz sokak''


 😊''Aniden bir ses duydum. Çekiç kafalar! Yaklaşıyorlardı. Kuyruğumu elimden geldiğince hızlıca savurup koridorun sonuna ulaştım. Onlar beni görmeden evvel derhal bir köşeye saklanmalıydım.''



     Ephesus Yayınları'ndan çıkan kitap 237 sayfa, ciltli. Dili akıcı. Kitabı çok sevmedim, hatta ilk sayfalarında biraz sıkıldığımı itiraf etmeliyim. Sonlara doğru ilgimi çekti ve ne olacağını merak ettim. İkinci kitabı da çok merak ettim. Bildiğim kadarıyla 9 serilik bir kitap. Alırken seri ve 9 kitap olduğunu bilmiyordum o da ayrı bir konu. Kitabın kapağına bayıldım. Kullanılan renkler çok güzel. Deniz temalı her şeyi çok severim. Deniz kızlarını da seviyorum. En sevdiğim masal Küçük Deniz Kızı'nı hatırlattı bana.


       Yazarı bu kitapla tanıdım ve okuduğum ilk kitabı. Seriyi yavaş yavaş almak istiyorum eğer bulabilirsem. Keyifli, kafamı dağıtacak bir kitap okumak istiyorum diyorsanız hemen alıp okumalısınız. Tabii şunu da söyleyeyim, kitap yaş ortalaması olarak küçüklere hitap ediyor. Ben hiçbir zaman takılmam böyle şeylere ve kitapları bu şekilde sınıflandırmayı da sevmiyorum. Benim için her kitaptan öğrenecek şeyler vardır. Yine de sizler için belirtmek istedim. Sizlerin bu konudaki düşünceleri farklı olabilir.


           Masalsı bir havası var kitabın. Su, deniz, deniz kızı...😍


     Ben deniz kızı olmak isterdim, suyu çok seviyorum belki ondandır. Hep çok tatlı gelir bana deniz kızları. 


    Siz de Emily'nin maceralarını okumak isterseniz gizemli sulara dalmanız gerekiyor...


          Balkabağı perisi keyifli okumalar diler😊

Yorumlar

  1. Deniz kızları şirin ve masum. Ben bir tek bilindik masalında okudum onları. Deniz kızının aşkı için insan olmak istediği acıklı masal. Bu nedenle deniz kızları bana fedakar da geliyor. Bu kitap da tatlı duruyor. Konusu bana biraz Percy Jackson serisini anımsattı. Tabi ki farklı konular ama o seride de ana karakter çocuk, babasının doğaüstü bir varlık olduğunu öğreniyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Evet deniz kızları çok şirin, çok seviyorum ben de. Deniz Kızı masalı gerçekten çok üzücü, benim de en sevdiğim masal, aşk yüzünden bu hale gelmesi daha da üzücü😔 Percy Jackson serisini bilmiyorum, bakayım ona da😊

      Sil
  2. Çok güzelmiş konusu, deniz kızı hikayelerini ben de çok severim, bunu da merak ettim, eline sağlık keyifle okudum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Deniz kızı hikayeleri güzel oluyor, gerçi ben kitabın başında biraz sıkıldım ama yine de güzeldi😊

      Sil
  3. Tatlı bir kitaba benziyor ama benim tarzım değil. Bir de seriymiş, çok pahalıya patlar. :) Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Seri olduğunu bilmiyordum, sonra öğrendim. Senin seveceğin tarzda değil evet. Ben de başlarda biraz sıkıldım okurken, sonra hoşuma gitti😊

      Sil
  4. Alıntılar çok güzel, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Beğenmene sevindim😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DokuzDolambaç

                                   Öykü okumayı sever misiniz?                İçinde öyküler olan çok güzel bir kitap😊📙                       Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊        😊 ''Arabanın bu kadar eski püskü olacağı aklıma gelmemişti. Bir saatlik yol demişlerdi ama yolun bundan çok daha uzun süreceğini arabayı görür görmez anlamıştım.''        😊''Kokusuz, duru ve taze bir hava  vardı, aydınlıktı. Güneş sevecendi. Belki bir esinti bile vardı. Yeşil yapraklar görülebiliyordu çevrede.''         😊''Yüzünü bir bana, bir denize dönerek konuşuyor. Kendimi onun yerine koyuyorum. Ben oyum ama aynanın karşısında kendime bakıyorum bir yabancı olarak.''         😊''Düşüncelerinde ölümün hiç yeri olmamıştı. Gençti. Öyle olsa bile, yani ölebilirse bile, sihirbazlık yapamamaktansa yaşamayı tercih edeceğini düşündü.''         😊''Yazılar sağa sola kaçışmayı bıraktılar ama onları çözemedim. Onlar kendi kendile

Merhabaaa, Ben Balkabağı Perisi

    Yeniden buradayım. Bloğu, yazı yazmayı özledim. Bloğumu çok seviyordum ama bazen yaşanan bazı şeyler bir anlık fevri bir kararla dönüyor bana. Biraz zor zamanlar geçirdiğim için, bir anda kapattım bloğu. Ara ara böyle dönemlerim oluyor evet. Bazı şeyler düzeliyor, bazı şeylerin düzelmesi biraz zaman alıyor. Bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum. Şimdi buradayım, geldimm😊 Çok heyecanlıyım. Bu yazıyı yazarken içim içime sığmıyordu. Yorumlarınızı özledim.     Yeniden yazılarımla ve sizlerle olmak iyi gelecek.  ‘’Bloğun büyülü bir havası var.’’ derdim hep. Hala aynı düşüncedeyim. Blog bana mutluluk veriyor. Kötü zamanları unutmak için burada olmak daha iyi ama bazen de içime kapanıyorum, her şeyden uzaklaşmak istiyorum.     Bu blogta sadece kitap yorumlarımı değil, genel olarak her şeyi paylaşmayı düşünüyorum. İçimden geldiği gibi aklıma geleni yazmayı düşünüyorum.     İngilizce öğrenmeye başladım. Telefonuma Duolingo programını indirdim ve hiçbir şey bilmiyormuş gibi baştan baş

Genç Bir Doktorun Anıları

                                                                    ''Evinize gidin doktor...''          Genç bir doktorun fakülteden mezun olduktan sonra bir köye hekim olarak atanması ve burada yaşadığı zorlu günle                         Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar   🩺 ''Adamın şapkası yoktu, koyun postundan düğmeleri iliklenmemiş bir palto giymişti, keçeleşmiş sakalları ve gözlerinde de sanki çılgınca bir ifade vardı.'' 🩺 ''Genç bir doktor sandalyeden kalktı beni karşılamak üzere. Bir an, bitkin ve şaşkın gözlerinde benim de onun kadar genç olmamdan dolayı küçük bir hayret belirtisi gördüm. Gerçekten de aynı kişinin iki ayrı portresi gibi benziyorduk birbirimize, hatta aynı yaştaydık da.''   🩺 ''Bir dakika sonra fırtınanın kar tanelerini bir şeytan gibi uçuşturup yüzüme çarptığı bahçeden geçerek odama koştum ve dakikaları sayarken bir kitaba sarıldım, sayfalarını çevirip trakeotomiyi gösteren bir çizim buldum.&#
© Copyright Balkabağı Perisi