Ana içeriğe atla

İngilizce Öykü Kitapları

     Uzun süredir telefonuma indirdiğim uygulamalarla İngilizce çalışıyorum. Ara verdiğim zamanlar da oldu. Artık net öğrenip öğrenmediğimi anlamak için kitap okumalıyım diye düşündüm. Çalışmaktan da sıkıldım biraz.  Kitap araştırırken Martı Çocuk Yayınları'nın kitaplarını gördüm ve çok hoşuma gitti.(Beni biliyorsunuz kitaplarda asla çocuk kitabı diye ayırmam, bu ayrımı da sevmiyorum)  Fiyatları da çok uygundu, Amazon'dan aldım. Afi and Tomi serisi. Büşra Tarçalır Erol'a ait kitaplar, çizimler  Funda Akman Aydemir'e ait.  A1 seviyesinde basit ve kısa kitaplarla başlamak istedim. Kitaplar gelince inceledim, iyi ki almışım diye düşündüm. Bir tanesini bitirdim hemen. Yine arada bilmediğim kelimeler olunca not alıyorum. Bazı kelimelerde takılsam da rahat okuyabildim. Diğer iki kitabı da okuyacağım.     Ayrıca telefonuma  İngilizce kelime  anlamlarını içeren bir oyun da yükledim. Friends dizisini de orijinal diliyle izleyip konuşmaları anlamaya çalışıyorum. Mümkün olduğunca

Parfümün Dansı

  

parfümler hakkında bilgi

    

     Parfüm kullanmayı hepimiz seviyoruz. Güzel kokular insanın başını döndürüyor. Herkesin bir imza kokusu vardır diye düşünüyorum, vazgeçemediğimiz bir parfüm😊 Ben parfüm kullanmayı çok seviyorum, evde olduğum zaman da parfüm sıkmadan dolaşmam, evde kullandığım ayrı, dışarıdaki ayrı😊


         Calvin Klein Euphoria


euphoria hakkında bilgi


     Benim imza parfümümdür, vazgeçemediğim ve aşırı sevdiğim bir koku😊 Aşık olduğum bir parfüm de diyebiliriz😍

 Kalp Notasında Lotus, Siyah Orkide, Champacca Çiçeği ve dip notasında bulunan Amber, Zambak parfümü çok etkileyici yapıyor. İçinde bulunan nar parfümü bambaşka bir hale getiriyor. Parfümü sıktığınız ilk anda muhteşem koku öyle güzel yayılıyor ki bayılıyorsunuz. Etkileyici bir parfüm arayışındaysanız kesinlikle bakmanızı öneririm😊 Parfümün şişesi de çok hoş tasarlanmış. Egzotik, gizemli, feminen bir koku😊 Ayrıca FİFİ Ödüllü Kadın Lüksü 2006 Parfüm Ödülü almıştır. 


    Dior Hypnotic Poıson


hpnotic poıson


   Yine aşırı güzel kokan, gittiğiniz her yerde esinti bırakan, herkesin ''parfümünüzün ismi nedir?'' diye sorduğu o muhteşem koku😊

    Zambak, yasemin, portakal çiçeği özleri olan etkileyici bir parfüm. Hypnotic Poison'ın baştan çıkarıcı bir etkisi var. İçinde vanilya olması da parfümü bambaşka yapıyor. Şişesi  oldukça güzel ve tatlı bir havası var. Cezbedici kırmızı elma şeklinde. Bu parfümün yasaklandığını duymuşsunuzdur🙃 Bu parfümü kardeşim kullanır senelerdir. Ben mavi şişeli olan Midnight Poıson'ı kullanmıştım çok önceden, o da mükemmel kokuyor😊


       Armani Code


armani code hakkında bilgi


   Oldukça etkileyici kokan bir parfüm😊

   Turuncu çiçek notası, zambak, yasemin ve taze zencefil kokusuyla birleşiyor. Baştan çıkarıcı, etkileyici bir kokuya sahip. Aynı zamanda oldukça zarif ve sofistike. Şişesi mavi ve zarif bir şekilde😊Zarafeti ve duygusallığı yansıtır😊


        Kenzo Flower


kenzo flower hakkında bilgi

   Gelincikten esinlenerek yapılan bu parfüm duygusallığı yansıtır. Menekşe, gül, vanilya, yasemin kokularını içinde barındırır. Çok hoş ve tatlı hisler bırakan doğal bir kokusu vardır. Güzelliği, samimiyeti simgeler😊Şişesinin zarif duruşu çok hoşuma gider. Bu parfümü annem kullanmıştı, hep onu hatırlatır bana😔😊


     Davidoff  Cool Water


davidoff cool water hakkında bilgi

    Deniz kokusunu seviyorsanız bu parfümü çok seveceksiniz. Lavanta, nane, biberiye, sardunya, portakal çiçeği, yasemin ve sandal ağacı kokularıyla bir güzellik bırakıyor üstünüze. Yıllar önce kullanmıştım, çok sevmedim ama temiz ve ferah bir kokusu var😊


     Şimdilik bu parfümleri yazdım, daha sonra bir bölüm daha yazacağım parfümlerle ilgili😊


      Parfüm kokusu kişiye göre değişir. Her tende farklı durur, farklı bir esinti verir. Sizde beğendiğim bir parfüm bende hoş olmayabilir, hiç kokmayabilir üstümde. Tam tersi de olabilir, bende beğendiğiniz parfüm sizde hoş olmayabilir. Denemeden de bilemeyiz ama değil mi? 😊


       Parfüm şişeleri hep ilgimi çeker, kapakları, şişelerin duruşu, renkleri cezbeder beni her zaman😊


        🎈Bu arada yazımın başlığını Tom Robbins'in kitabından esinlenip koydum, çok isteyip bir türlü alıp okumadığım kitap🙃


         🎈Görseller, Pinterest'ten alınmıştır😊


Yorumlar

  1. Parfümlere hiç ilgim yok. Ağır kokulara da alerjim var zaten. Herkes parfüm sıkınca pek bir anlamı da kalmıyor bence güzel koku olayının. :) Neredeyse 100 metre öteden gelen kokular aksine gıcık ediyor beni.
    Çeşit çeşit şişelerse dikkat çekici gerçekten. Gelincikli olan güzel görünüyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Ben çok severim, aşırı ağır kokan parfümlerden söz etmiyorum ama, etkileyici kokan ve gerçekten güzel etki bırakan parfümler aşırı hoşuma gidiyor. Gelincikli olan çok hoş, zarif bir koku😊

      Sil
  2. Zaten firmalar da o etkiyi yaratmak için tasarımcılara ciddi paralar akıtıyorlar:) Evet kabul etmeli ki doğru parfüm kadının etkisine katkı yapıyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Katılıyorum dediklerinize, firmalar etkiyi yaratmak için bayağı uğraşıyorlar😊 Parfüm kokusu her zaman akılda kalıyor, o yüzden kişinin etkisine bence de katkı yapıyor😊

      Sil
  3. Parfüm çok severim ama lacoste classic dışında kullanamadım bu zamana kadar. Bu önerdiklerin ağır mı? Lisedeyken akşama kadar kalıcı diye dolce vita kullanıyordum ama bir dönem sonra neden bilinmez ondan soğudum. Birden çok ağır gelmeye başladı. Eskilerden bellisma ve viva cappio vardı. Bunları da o dönemde az kullanmadık. Kızılay dağıtmış gibi herkesin tenindeydi. Ah gençliğim ahh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Bu önerdiklerim ağır değil ama Hypnotıc Poıson biraz ağır gelebilir. Lacoste Classıc çok duydum ama kokusunu bilmiyorum. Dolce Vita'yı biliyorum o bana da ağır geliyor. Viva Cappio'yu da hatırlıyorum. Çok hafif güzel parfümler var, Kenzo Flower ve Davidoff'u öneririm😊

      Sil
  4. Parfümlerde, hafif çiçek kokularını severim. Kimileri ağır baharat kokularını çok fazla boca ediyor üstünde. Hiç hoş olmuyor.
    Astım hastası olduğumdan beridir kokularda seçiciyimdir. Parfüm seçerken ne kadar güzel koksa da nefesimi daralttığı an almıyorum. Her ne kadar gözüm, aklım kalsa da...:))
    Size katılıyorum. Parfüm kokusu kişiden kişiye değişir.
    Paylaştığınız fotoğraflara bayıldım. Ne kadar güzel kareler...Yani kareler diyor ki, kokusuna bakmadan al bu şişeleri. :)
    Bu hoş paylaşım için teşekkür ediyorum size. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Ben de astım hastasıyım, ben de her parfümü kullanamıyorum, nefesimi çok fazla etkiliyor ve kaşıntı yapıyor hemen, o yüzden sizi anlıyorum. Çiçek kokuları çok güzel ve hafif oluyor😊 Size de Kenzo Flower ve Davidoff'u öneririm😊
      Fotoğrafları Pinterest'ten aldım, insanın alası geliyor hemen değil mi?😊 Ben teşekkür ederim okuduğunuz için çok mutlu oldum😊

      Sil
  5. Calvin Klein Euphoria'yı merak ediyordum uzun zamandır.Çok güzel ve keyifli bir yazı olmuş:) Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Euphorıa vazgeçilmez parfümüm, aşırı severim, kendime de yakıştırıyorum, yani tenimde güzel koktuğunu düşünüyorum😊 Yazıyı beğenmene çok sevindim😊

      Sil
  6. Parfüme, kokulu şeylere bayılırım, çok keyifle okudum yazını, görseller de ayrı güzel olmuş, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Parfümü ben de çok seviyorum, kokuları insanı alıp götürüyor😊

      Sil
  7. koku insanın karakterine bile dokunuş yapar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Evet, kendine özel bir koku seçtiğin için karakterini yansıtıyor😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DokuzDolambaç

                                   Öykü okumayı sever misiniz?                İçinde öyküler olan çok güzel bir kitap😊📙                       Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊        😊 ''Arabanın bu kadar eski püskü olacağı aklıma gelmemişti. Bir saatlik yol demişlerdi ama yolun bundan çok daha uzun süreceğini arabayı görür görmez anlamıştım.''        😊''Kokusuz, duru ve taze bir hava  vardı, aydınlıktı. Güneş sevecendi. Belki bir esinti bile vardı. Yeşil yapraklar görülebiliyordu çevrede.''         😊''Yüzünü bir bana, bir denize dönerek konuşuyor. Kendimi onun yerine koyuyorum. Ben oyum ama aynanın karşısında kendime bakıyorum bir yabancı olarak.''         😊''Düşüncelerinde ölümün hiç yeri olmamıştı. Gençti. Öyle olsa bile, yani ölebilirse bile, sihirbazlık yapamamaktansa yaşamayı tercih edeceğini düşündü.''         😊''Yazılar sağa sola kaçışmayı bıraktılar ama onları çözemedim. Onlar kendi kendile

Merhabaaa, Ben Balkabağı Perisi

    Yeniden buradayım. Bloğu, yazı yazmayı özledim. Bloğumu çok seviyordum ama bazen yaşanan bazı şeyler bir anlık fevri bir kararla dönüyor bana. Biraz zor zamanlar geçirdiğim için, bir anda kapattım bloğu. Ara ara böyle dönemlerim oluyor evet. Bazı şeyler düzeliyor, bazı şeylerin düzelmesi biraz zaman alıyor. Bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum. Şimdi buradayım, geldimm😊 Çok heyecanlıyım. Bu yazıyı yazarken içim içime sığmıyordu. Yorumlarınızı özledim.     Yeniden yazılarımla ve sizlerle olmak iyi gelecek.  ‘’Bloğun büyülü bir havası var.’’ derdim hep. Hala aynı düşüncedeyim. Blog bana mutluluk veriyor. Kötü zamanları unutmak için burada olmak daha iyi ama bazen de içime kapanıyorum, her şeyden uzaklaşmak istiyorum.     Bu blogta sadece kitap yorumlarımı değil, genel olarak her şeyi paylaşmayı düşünüyorum. İçimden geldiği gibi aklıma geleni yazmayı düşünüyorum.     İngilizce öğrenmeye başladım. Telefonuma Duolingo programını indirdim ve hiçbir şey bilmiyormuş gibi baştan baş

Genç Bir Doktorun Anıları

                                                                    ''Evinize gidin doktor...''          Genç bir doktorun fakülteden mezun olduktan sonra bir köye hekim olarak atanması ve burada yaşadığı zorlu günle                         Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar   🩺 ''Adamın şapkası yoktu, koyun postundan düğmeleri iliklenmemiş bir palto giymişti, keçeleşmiş sakalları ve gözlerinde de sanki çılgınca bir ifade vardı.'' 🩺 ''Genç bir doktor sandalyeden kalktı beni karşılamak üzere. Bir an, bitkin ve şaşkın gözlerinde benim de onun kadar genç olmamdan dolayı küçük bir hayret belirtisi gördüm. Gerçekten de aynı kişinin iki ayrı portresi gibi benziyorduk birbirimize, hatta aynı yaştaydık da.''   🩺 ''Bir dakika sonra fırtınanın kar tanelerini bir şeytan gibi uçuşturup yüzüme çarptığı bahçeden geçerek odama koştum ve dakikaları sayarken bir kitaba sarıldım, sayfalarını çevirip trakeotomiyi gösteren bir çizim buldum.&#
© Copyright Balkabağı Perisi