Ana içeriğe atla

İngilizce Öykü Kitapları

     Uzun süredir telefonuma indirdiğim uygulamalarla İngilizce çalışıyorum. Ara verdiğim zamanlar da oldu. Artık net öğrenip öğrenmediğimi anlamak için kitap okumalıyım diye düşündüm. Çalışmaktan da sıkıldım biraz.  Kitap araştırırken Martı Çocuk Yayınları'nın kitaplarını gördüm ve çok hoşuma gitti.(Beni biliyorsunuz kitaplarda asla çocuk kitabı diye ayırmam, bu ayrımı da sevmiyorum)  Fiyatları da çok uygundu, Amazon'dan aldım. Afi and Tomi serisi. Büşra Tarçalır Erol'a ait kitaplar, çizimler  Funda Akman Aydemir'e ait.  A1 seviyesinde basit ve kısa kitaplarla başlamak istedim. Kitaplar gelince inceledim, iyi ki almışım diye düşündüm. Bir tanesini bitirdim hemen. Yine arada bilmediğim kelimeler olunca not alıyorum. Bazı kelimelerde takılsam da rahat okuyabildim. Diğer iki kitabı da okuyacağım.     Ayrıca telefonuma  İngilizce kelime  anlamlarını içeren bir oyun da yükledim. Friends dizisini de orijinal diliyle izleyip konuşmaları anlamaya çalışıyorum. Mümkün olduğunca

Charlie'nin Çikolata Fabrikası

Charlie'nin altın bilet kazanması, çikolata fabrikasını gezmesi



                           Çikolatayı sever misiniz?😊😍🍫 

                   Çikolata fabrikası gezintisini sever misiniz peki?😊


    Charlie annesi, babası, iki ninesi ve dedesiyle yaşayan bir çocuktur. Çikolataya bayılır. Çikolata alacak parası olmadığı için yılda bir kez alabiliyor. Evlerinden görünen kocaman bir çikolata fabrikası vardır. Bu fabrikanın sahibi Bay Wonka fabrikayı devredecek birini arıyor ve bunun için bir yarışma düzenliyor. Charlie de bu yarışamaya katılıyor.


                      Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar😊


     🍫''Küçük Charlie Bucket, sabah okula giderken, akşam okuldan dönerken günde iki kez fabrikanın kapılarının önünden geçerdi. Her geçişinde adımlarını yavaşlatır, burnunu havaya kaldırır, çikolataların çevreyi saran muhteşem kokusunu derin derin içine çekerdi.''


     🍫''Çok büyük bir televizyonun karşısında oturan dokuz yaşındaki çocuğun gözleri ekrana kenetlenmişti; bir gangster çetesinin başka bir gangster çetesini makineli tüfeklerle taradığı bir filmi seyrediyordu.''


      🍫''Charlie çikolatayı aldı, kağıdını yırttı ve birden... Kağıdın altından... altın yaldız göründü. Charlie'nin yüreği yerinden oynadı. Bakkal, yerinden sıçrayarak, ''Altın Bilet!'' diye bağırdı. ''Altın Bileti buldun! Son Altın Bilet sana çıktı!...''


       🍫''Birden karların üstünde komik bir biçimde bir-iki dönüp kollarını iki yana açtı, kapının önünde öylece duran beş çocuğa gülümseyerek, ''Hoş geldiniz, benim küçük dostlarım!'' diye seslendi. ''Fabrikama hoş geldiniz!''


        🍫''Çikolata ırmağı borunun içinden büyük bir hızla akıp gidiyor, Umpa Lumpalar küreklere çılgınca asılıyorlar, kayık uçarcasına ilerliyordu. Bay Wonka kayığın arka tarafında hoplayıp zıplıyor, kürekçilere küreklere daha hızlı asılmaları için buyruklar yağdırıyordu.''


        🍫''Gel gör ki kimsenin elinden bir şey gelmiyordu. Gövdesi durmadan şişiyor, görülmemiş bir hızla biçim değiştiriyordu. Çok geçmeden koskocaman, mosmor bir topa, daha doğrusu dev bir böğürtlene dönüştü.''


         🍫''Her kapıda bir şeyler yazıyordu. İçerilerden çangur çungur tuhaf sesler geliyor, anahtar deliklerinden enfes kokular süzülüyor, ara sıra kapıların altından renkli dumanlar yükseliyordu.''


         🍫''Bay Wonka trabzandan aşağıya kaydı. Çocuklar da arkasından. Bayan Salt ile Bayan Teavee nefes nefese kalmışlardı. Bayan Salt bodur tavuğun, şişko patatesin tekiydi, dili bir karış dışarı çıkmıştı.''


          🍫''Hep birlikte, cevizin kabuğuna parmaklarıyla vuran küçük sincabı izlemeye koyuldular. Sincap başını yana eğip kabuğun içini dikkatle dinledi, sonra birden cevizi omzunun üstünden yerdeki büyük deliğe attı.''


           🍫''Asansör roket gibi gidiyordu. Artık tırmanışa geçmişti. Çok dik bir tepeye tırmanıyormuş gibi uçarcasına yükseliyordu. Sonra birden, sanki tepenin doruğuna vardı ve uçurumdan aşağı yuvarlanan bir kaya gibi düşmeye başladı.''




                Kitap 205 sayfa, karton kapaklı ve Can Çocuk Yayınları'na ait baskısı. Kapak resmi çok tatlı. Kitabın içinde küçük çizimler var, bu da çok hoşuma gitti. Karakterler çok tatlı, bazıları komik. Umpa lumpalar çok şeker. Karakterleri okuyunca gülümseyerek okuyorsunuz. Tabii ki baş kahramanımız Charlie😊 Dili anlaşılır ve kitap çok akıcı. 1saat içinde bitirdim kitabı. Aşırı keyifle okuduğum kitaplardan biri oldu benim için. Çikolatalar, şekerler... Kitabı okurken sayfaların içine girip hepsini yemek istiyorsunuz😊


         Roald Dahl mükemmel bir kitap yazmış kesinlikle. Çocuk kitabı diye geçse de kesinlikle herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum. Çocuk kitaplarını ayrı severim, öğrenecek çok şeyimiz var. Çocuk kitaplarının farklı bir bakış açısı kazandırdığını düşünüyorum😊 Roald Dahl dünyanın bir numaralı hikaye anlatıcısı unvanını koruyor. 


           Kitap sinemaya uyarlanmış. İlk film 1971 yılında, ikinci film 2005 yılında, üçüncü film geçen sene 2023 Aralık ayında vizyona girdi. İlk filmi izlemedim. 2005 yılında çekilen başrolünde Johnny Depp'in oynadığı filmi aşırı sevdim. Willy Wonka rolünü aşırı iyi oynamış, role çok yakışmış. Bence tekrar tekrar izlenir. İnsan çocukluğuna dönüyor. Kitapla film arasında çok fark yoktu, bence iyi bir uyarlama olmuş. Son filme gitmeyi çok istedim ama gidemedim. Daha sonra internetten izleyeceğim. Fragmanların hepsini sırasıyla ekliyorum😊 Filmleri izlemeden önce kitabı okumanızı tavsiye ederim. Kitabı çok seveceğinize eminim😊


   








   Çikolata dolu günler hep olsun. Çikolatayı görünce aşırı mutlu oluyorum. Yediğim andaki mutluluk tarif edilemez🍫😍

    Willy Wonka çikolatası ve altın bilet istiyorum. Gerçi benim altın biletim var😍 Yine de gerçek bir altın bilet isterdim😊

                               

                  Balkabağı perisi keyifli okumalar diler😊


   

Yorumlar

  1. Roald Dahl kitaplarını da, çocuk kitaplarını da genel olarak seviyorum. Bu kitabın konusu da çok yaratıcı ve tatlı. :) Bunun bir de Charlie'nin Büyük Cam Asansörü isimli ikinci bir kitabı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Ben de çocuk kitaplarını çok seviyorum, kesinlikle konusu çok güzel. Evet o kitabı da biliyorum ama henüz almadım😊

      Sil
  2. Ben de 2005 yapımı olan filmini izlemiştim. 1971 yapımını şimdi sizden öğreniyorum. Merak ettim, bakayım kimler oynamış. O dönemin teknolojisiyle çekilmiş filmler ilgimi daha çok çekiyor. :)
    Okuyup bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyorum size.
    Umarım gerçek bir altın bilet ve Willy Wonka çikolata isteğiniz gerçekleşir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Ben de filmleri araştırırken gördüm, kitabı okumadan izlemek istemedim😊 1971 yapımı olan film de çok güzel görünüyor, bir ara izleyeceğim onu da, 2005 yapımı olan harikaydı kesinlikle😊
      Umarım gerçekleşir bu tatlı isteklerim😊

      Sil
  3. En sevdiğim kitaplardan biridir :) Çikolata sevenler tekrar tekrar okumalı :)
    Jhonny Deep çok başarılıydı bence de
    Öpüyorum çok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevdim kitabı, insan okuyunca kitabın içine girip orada yaşamak istiyor😊 Kesinlikle sana katılıyorum tekrar tekrar okunmalı😊 Film de çok güzeldi, son filmi de çok merak ediyorum😊 Ben de öpüyorum canım😊 Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DokuzDolambaç

                                   Öykü okumayı sever misiniz?                İçinde öyküler olan çok güzel bir kitap😊📙                       Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊        😊 ''Arabanın bu kadar eski püskü olacağı aklıma gelmemişti. Bir saatlik yol demişlerdi ama yolun bundan çok daha uzun süreceğini arabayı görür görmez anlamıştım.''        😊''Kokusuz, duru ve taze bir hava  vardı, aydınlıktı. Güneş sevecendi. Belki bir esinti bile vardı. Yeşil yapraklar görülebiliyordu çevrede.''         😊''Yüzünü bir bana, bir denize dönerek konuşuyor. Kendimi onun yerine koyuyorum. Ben oyum ama aynanın karşısında kendime bakıyorum bir yabancı olarak.''         😊''Düşüncelerinde ölümün hiç yeri olmamıştı. Gençti. Öyle olsa bile, yani ölebilirse bile, sihirbazlık yapamamaktansa yaşamayı tercih edeceğini düşündü.''         😊''Yazılar sağa sola kaçışmayı bıraktılar ama onları çözemedim. Onlar kendi kendile

Merhabaaa, Ben Balkabağı Perisi

    Yeniden buradayım. Bloğu, yazı yazmayı özledim. Bloğumu çok seviyordum ama bazen yaşanan bazı şeyler bir anlık fevri bir kararla dönüyor bana. Biraz zor zamanlar geçirdiğim için, bir anda kapattım bloğu. Ara ara böyle dönemlerim oluyor evet. Bazı şeyler düzeliyor, bazı şeylerin düzelmesi biraz zaman alıyor. Bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum. Şimdi buradayım, geldimm😊 Çok heyecanlıyım. Bu yazıyı yazarken içim içime sığmıyordu. Yorumlarınızı özledim.     Yeniden yazılarımla ve sizlerle olmak iyi gelecek.  ‘’Bloğun büyülü bir havası var.’’ derdim hep. Hala aynı düşüncedeyim. Blog bana mutluluk veriyor. Kötü zamanları unutmak için burada olmak daha iyi ama bazen de içime kapanıyorum, her şeyden uzaklaşmak istiyorum.     Bu blogta sadece kitap yorumlarımı değil, genel olarak her şeyi paylaşmayı düşünüyorum. İçimden geldiği gibi aklıma geleni yazmayı düşünüyorum.     İngilizce öğrenmeye başladım. Telefonuma Duolingo programını indirdim ve hiçbir şey bilmiyormuş gibi baştan baş

Genç Bir Doktorun Anıları

                                                                    ''Evinize gidin doktor...''          Genç bir doktorun fakülteden mezun olduktan sonra bir köye hekim olarak atanması ve burada yaşadığı zorlu günle                         Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar   🩺 ''Adamın şapkası yoktu, koyun postundan düğmeleri iliklenmemiş bir palto giymişti, keçeleşmiş sakalları ve gözlerinde de sanki çılgınca bir ifade vardı.'' 🩺 ''Genç bir doktor sandalyeden kalktı beni karşılamak üzere. Bir an, bitkin ve şaşkın gözlerinde benim de onun kadar genç olmamdan dolayı küçük bir hayret belirtisi gördüm. Gerçekten de aynı kişinin iki ayrı portresi gibi benziyorduk birbirimize, hatta aynı yaştaydık da.''   🩺 ''Bir dakika sonra fırtınanın kar tanelerini bir şeytan gibi uçuşturup yüzüme çarptığı bahçeden geçerek odama koştum ve dakikaları sayarken bir kitaba sarıldım, sayfalarını çevirip trakeotomiyi gösteren bir çizim buldum.&#
© Copyright Balkabağı Perisi