Ana içeriğe atla

İngilizce Öykü Kitapları

     Uzun süredir telefonuma indirdiğim uygulamalarla İngilizce çalışıyorum. Ara verdiğim zamanlar da oldu. Artık net öğrenip öğrenmediğimi anlamak için kitap okumalıyım diye düşündüm. Çalışmaktan da sıkıldım biraz.  Kitap araştırırken Martı Çocuk Yayınları'nın kitaplarını gördüm ve çok hoşuma gitti.(Beni biliyorsunuz kitaplarda asla çocuk kitabı diye ayırmam, bu ayrımı da sevmiyorum)  Fiyatları da çok uygundu, Amazon'dan aldım. Afi and Tomi serisi. Büşra Tarçalır Erol'a ait kitaplar, çizimler  Funda Akman Aydemir'e ait.  A1 seviyesinde basit ve kısa kitaplarla başlamak istedim. Kitaplar gelince inceledim, iyi ki almışım diye düşündüm. Bir tanesini bitirdim hemen. Yine arada bilmediğim kelimeler olunca not alıyorum. Bazı kelimelerde takılsam da rahat okuyabildim. Diğer iki kitabı da okuyacağım.     Ayrıca telefonuma  İngilizce kelime  anlamlarını içeren bir oyun da yükledim. Friends dizisini de orijinal diliyle izleyip konuşmaları anlamaya çalışıyorum. Mümkün olduğunca

Duygusal Açlık - Kitap

 

Yeme bozukluğu


 

           Yeme bozukluğunuz varsa bu kitap size yardımcı olabilir😊


    Açlık hissinin altında yatan temel anlamın bulunması ve yiyeceklerin size verdiği mesajlar, psikolojinizin verdiği mesajlar, duygularınız... İştah durumunuzun ya da iştahsızlığınızın kontrolünü sağlamak... Bu kitabın konusu bunlar...

 

    Kitabı alma amacım bir korkumdan dolayıydı. Bana bir faydası olur düşüncesiyle alıp okumak istedim. Kitap biraz sıkıcı gelebilir çünkü teknik bilgi de çok fazla içinde. Bazı bilgileri okudukça şaşırdım ve evet doğru bu, böyle hissediyorum dedim. Yine de okurken biraz sıkıldığımı söyleyebilirim😊

 

     Kitap 376 sayfa, karton kapaklı, Destek Yayınları’na ait baskısı. Kapak çalışmasını çok sevdim, aşırı şeker görünüyor. Çikolatayı alıp yemek istiyorsunuz hemen. Kitap dili anlaşılır ama bazı yerlerde anlaması biraz zor oluyor bana göre.


                     Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar😊

 

 🍫‘''Duygusal sorunlarınız değişirse, yeme istekleriniz de değişir. Hem sabit, hem de değişken yeme istekleri arasındaki tek paralellik, altında ilgilenmeniz için dikkatinizi çekmeye çalışan bazı duygusal sorunlar olmasıdır.’’

 

 🍫‘''Çikolata yeme arzunuz üzerinde kontrolünüzü yeniden ele geçirmeniz için atmanız gereken ilk adım, ne tür bir çikolata bağımlısı olduğunuzu belirlemektir, çünkü yeme alışkanlıklarınızdaki herhangi bir küçük değişiklik, kişiliğiniz ve davranış biçiminizle uyumlu olmalıdır.’’

 

  🍫‘''Bazı kişilerin yeme istekleri, hayatları boyunca sabit kalır, mesela hep şekerli yiyecekleri arzularlar. Bazıları aşamalardan geçer. Bir ay çiz burger, başka bir ay Çin yemeği isterler.’’

 

  🍫‘''Her gıda, belli bir ruh haline tekabül eder. İştahınız kontrolden çıktığında, daha zinde, daha rahatlamış, daha iyi bir ruh halinde olmak istiyorsunuz demektir. Sezgisel olarak, karşı koyamadığınız sürekli yeme ihtiyacınız, istediğiniz etkiyi yapacak belli bir yiyecek içindir.’’

 

  🍫‘''Sinirlerini yatıştırmak için alkol alma, heves ve enerjilerini pompalamak için kahve ve kola içme, aşk hayatlarındaki hayal kırıklıklarını azaltmak için çikolata yeme, sakinleşmek için ekmek ve süt ürünleri tüketme, öfkelerini kontrol etmek için çıtır çıtır gevrek çerezler yeme arzusu duyarlar.’’

 

   🍫‘''Boş ya da aldatıcı olduğunu bildikleri işlerle meşgul olan mütevazı kişiler, bitkin ve uyuşuk hisseder. Böyle olunca da, baharatlı yiyecekler gibi, yapay ve suni yollarla, heyecan arayabilirler.’’

 

   🍫''Fındık, fıstık, ceviz, badem gibi kabuklu yemişleri yeme isteği, karşılanmamış eğlence ve zevk ihtiyaçlarının bir ifadesidir. Bu çerezlerin dokusu kadar özündeki kimyasallar da, eğlence mahrumu bireyleri yatıştırmaya yöneliktir.''

 

   🍫''Yüksek Yağlı Yiyecekler, çoğunlukla, bir şeylerden son derece çok korkan kişilerdir. Yalnız olmaktan. Korkunç bir gerçekle yüzleşmekten. Sorumluluk almaktan. Değişiklik yapmaktan. Bu korkular ve güvensizlikler, sürekli tıkınan bir göbekle bastırılır.''


    🍫''Her nasıl oluyorsa, Tatlı Yiyenler'in çoğu, kaynağı ne olursa olsun, her tatlı tadı sever. Bu davranışı kaydeden birkaç araştırma, tatlı tadı olan gıdaların sindirimine karşılık olarak aşırı yemenin sıklıkla ortaya çıktığını gösterdi.''


     🍫''Karbonhidrat yeme isteğimizin bir sebebi, beyin kimyasalı serotonin seviyesinin düşük olmasıdır. Birçok araştırma, bir seans egzersizin bile beyindeki serotonin seviyesini yükselttiğini ve bu etkisinin gün boyunca sürdüğünü gösterdi.''

 

    Kitabın içinde anlatılan hikayeleri sevdim, örnekler olması anlamamız yönünden çok daha iyi olmuş. Yeme arzusunu durduramıyorsanız altında kesinlikle psikolojik bir neden vardır. Yani gerçekten acıktığınız için mi yiyorsunuz? Öylesine mi yiyorsunuz? Kitap bu soruların cevabını bulmanıza yardımcı oluyor.

     

  Canınız fıstık ezmesi, cips, çikolata… herhangi bir yiyeceği istiyorsa bunun nedenini bilmek istemez misiniz?

 

    Kitabın sonunda bir şema var. Yemek istediğiniz yiyecek, anlamı ve olumlaması. Bu şemayı sevdim. Ayrıca kitapta kullanılan terimlerin de açıklaması son sayfalarda yer almış. Bence bu açıdan da oldukça güzel.

 

     Önlenemez bir yeme arzunuz varsa ve bununla nasıl başa çıkacağım diyorsanız bu kitabı okumalısınız😊


     Açıkçası ben yemek yemeyi çok seviyorum ve bazen doyduğum halde ikinci tabağı yemek istiyorum ve yiyorum. Bir çikolata yediğimde ikincisini de mutlaka yemek istiyordum. Bunu fark ettiğim zaman sebebinin tamamen psikolojik olduğunu düşündüm. Çünkü aç olduğum için yemiyorum. Tamamen o anki psikolojim artık ne hissettiriyorsa mutlaka yemeliyim diyorum kendime.

    

    Şimdi daha iyiyim ve bunu kırmaya başladım. Tehlikeli bir durum. Bunun bir hastalık olduğunu ve iyileşmem gerektiğini düşündüğüm için bu kitabı aldım. Çünkü bu daha önce annemde yaşadığımız bir durumdu ve bu yüzden korktum.

 

   Bana faydası oldu kitabın, tabii kitabı okuyup öyle kitaplığa kaldırmak değil olay. Çaba göstermek gerekir, benim için biraz geç oldu ama yavaş yavaş başarıyorum diye düşünüyorum. Bu kadar yemek yemeye, tatlı yemeye hiçbir zaman kilo almadığım için  çok şanslıyım, o da ayrı konu😊 Kilom hep 55-56’dır. Yine de kilo almıyorum diye her şeyi yemek hiç sağlıklı bir davranış değil.


    Yiyeceklerle aradaki bağlantıyı doğru kurmak isteyenlerin okumak isteyeceği bir kitap😊


     Peki siz ne tür bir duygusal yiyicisiniz?


    Çikolataları, tatlıları, şekerleri, yemek yemeyi aşırı sevdiğim gerçeğini değiştirmiyor bütün bunlar ama artık dikkat ediyorum😊

 

    Balkabağı perisi keyifli okumalar diler😊

 



Yorumlar

  1. Psikoloji ve yiyecekler arasındaki bağlantı ilginç gerçekten. Ben kafam bozuksa az yiyen ve iyice zayıflayan biriyim. Bu sinirimi dışarı vurma yöntemim sanırım. Psikolojik olarak rahatsam daha iyi yiyorum. Kendimizi tanıyıp dikkat etmeliyiz galiba. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Kesinlikle kendimizi tanıyıp dikkat etmeliyiz, hepimizde farklı şekillerde ortaya çıkıyor bu durum😊 Psikoloji ve yiyecekler arasında kesinlikle bir bağlantı var ve doğru😊

      Sil
  2. Ben de gergin anlarımda bir şeyler yemek isterim. Bu bakımdan farkındalık oluşturucu bir kitaba benziyor. Ama ilerlemiş bir yeme bozukluğuna yardımcı olamaz çünkü yeme bozukluğu çok tehlikeli ve bambaşka boyutta bir olay. Öneri için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Benim için farkındalık oluşturduğunu söyleyebilirim bu kitabın, zaten kitabı alma amacım kendimde oluşan yemek yemeye takıntılı hallerimdi, annemden dolayı iyi bildiğim bir konu. İlerlemiş yeme bozukluğu zaten çok farklı hastalıklara yol açıyor ve doktora görünmek gerekiyor kesinlikle.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DokuzDolambaç

                                   Öykü okumayı sever misiniz?                İçinde öyküler olan çok güzel bir kitap😊📙                       Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊        😊 ''Arabanın bu kadar eski püskü olacağı aklıma gelmemişti. Bir saatlik yol demişlerdi ama yolun bundan çok daha uzun süreceğini arabayı görür görmez anlamıştım.''        😊''Kokusuz, duru ve taze bir hava  vardı, aydınlıktı. Güneş sevecendi. Belki bir esinti bile vardı. Yeşil yapraklar görülebiliyordu çevrede.''         😊''Yüzünü bir bana, bir denize dönerek konuşuyor. Kendimi onun yerine koyuyorum. Ben oyum ama aynanın karşısında kendime bakıyorum bir yabancı olarak.''         😊''Düşüncelerinde ölümün hiç yeri olmamıştı. Gençti. Öyle olsa bile, yani ölebilirse bile, sihirbazlık yapamamaktansa yaşamayı tercih edeceğini düşündü.''         😊''Yazılar sağa sola kaçışmayı bıraktılar ama onları çözemedim. Onlar kendi kendile

Merhabaaa, Ben Balkabağı Perisi

    Yeniden buradayım. Bloğu, yazı yazmayı özledim. Bloğumu çok seviyordum ama bazen yaşanan bazı şeyler bir anlık fevri bir kararla dönüyor bana. Biraz zor zamanlar geçirdiğim için, bir anda kapattım bloğu. Ara ara böyle dönemlerim oluyor evet. Bazı şeyler düzeliyor, bazı şeylerin düzelmesi biraz zaman alıyor. Bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum. Şimdi buradayım, geldimm😊 Çok heyecanlıyım. Bu yazıyı yazarken içim içime sığmıyordu. Yorumlarınızı özledim.     Yeniden yazılarımla ve sizlerle olmak iyi gelecek.  ‘’Bloğun büyülü bir havası var.’’ derdim hep. Hala aynı düşüncedeyim. Blog bana mutluluk veriyor. Kötü zamanları unutmak için burada olmak daha iyi ama bazen de içime kapanıyorum, her şeyden uzaklaşmak istiyorum.     Bu blogta sadece kitap yorumlarımı değil, genel olarak her şeyi paylaşmayı düşünüyorum. İçimden geldiği gibi aklıma geleni yazmayı düşünüyorum.     İngilizce öğrenmeye başladım. Telefonuma Duolingo programını indirdim ve hiçbir şey bilmiyormuş gibi baştan baş

Genç Bir Doktorun Anıları

                                                                    ''Evinize gidin doktor...''          Genç bir doktorun fakülteden mezun olduktan sonra bir köye hekim olarak atanması ve burada yaşadığı zorlu günle                         Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar   🩺 ''Adamın şapkası yoktu, koyun postundan düğmeleri iliklenmemiş bir palto giymişti, keçeleşmiş sakalları ve gözlerinde de sanki çılgınca bir ifade vardı.'' 🩺 ''Genç bir doktor sandalyeden kalktı beni karşılamak üzere. Bir an, bitkin ve şaşkın gözlerinde benim de onun kadar genç olmamdan dolayı küçük bir hayret belirtisi gördüm. Gerçekten de aynı kişinin iki ayrı portresi gibi benziyorduk birbirimize, hatta aynı yaştaydık da.''   🩺 ''Bir dakika sonra fırtınanın kar tanelerini bir şeytan gibi uçuşturup yüzüme çarptığı bahçeden geçerek odama koştum ve dakikaları sayarken bir kitaba sarıldım, sayfalarını çevirip trakeotomiyi gösteren bir çizim buldum.&#
© Copyright Balkabağı Perisi