Ana içeriğe atla

A Man Called Otto ( Hayata Röveşata Çeken Adam) - Sinema

                     

otto'nun yaşamı
        

                             Hayatın içinden tatlı bir film😊

             Keyifle birkaç kere izlediğim filmlerden biri yine😊

     Kendisinden bıkmış, komşularını eleştiren, yargılayan, eşini kaybetmiş, huysuz Otto'nun hikayesini anlatıyor film. 2015 tarihli İsveç filminin yeniden çekilmiş yapımıdır. İsveç yapımı olan filmi izlemedim.

       

      2022 yapımı komedi, dram türünde 2 saat 6 dakikalık film.

       Yönetmen : Marc Forster

      Oyuncular : Tom Hanks, Truman Theodore Hanks, Rachel  Keller, Mariana Trevino


       Filmde Otto'nun huysuzluğunu fazlasıyla görüyoruz. Filmin ilk sahnesi de güldürüyor insanı ve Otto'ya verdiği tepki için hak veriyorsunuz. Otto'nun bu huysuzluğunun sebebi ise eşini kaybetmiş olması ve bunalıma girmiş olması. Bunalıma girmiş olsa da günlük işlerini asla aksatmıyor. Yanlış yapılan her şeyi eleştiriyor, düzeltmeye çalışıyor.

     Filmde birkaç sahne var ki (sahneyi söyleyemiyorum😊) her seferinde başarısız oluyor. Bu sahneler tirajı komik. Hem üzülüyorsunuz hem de gülüyorsunuz. Otto'nun gençliğini de izliyoruz.  Gençliğini canlandıran ise Tom Hanks'in oğlu ve bence çok da güzel oynayıp başarılı olmuş.  

  Gençliğini izlerken o çekingen, düşünceli halleri, eşiyle tanışma sahnesi hepsi çok hoşuma gitti. Özellikle tanışma sahnesinde yapmış olduğu davranış ve daha sonrasında restaurant sahnesindeki o ince hareketi aşırı hoşuma gitti. 

   Günümüze gelip huysuz hallerini düşündüğümüzde altında yatan bambaşka nedenler var. Karşı dairesine taşınan yeni enerji dolu mutlu bir aile tüm hayatını değiştirecektir. Marisol çok enerjik ve tatlı bir kadındır. Kocası ve çocuklarıyla tam olarak mutlu bir aile, ayrıca üçüncü çocuğuna hamiledir. 

Otto başta Marisol'la anlaşamasa da zamanla alışır ve tepki gösterdiği şeyler azalmaya başlar. İlerleyen zamanlarda iyi dost olurlar. Çocuklarıyla ilgilenir, beraber güzel vakit geçirirler. Marisol'a bayıldığımı söylemem gerek, enerji dolu insanları her zaman severim. Kadın o kadar neşeli, pozitif ki izlerken keyif veriyor kesinlikle. 

  Otto huysuzluklarını yaparken aslında içindeki üzüntüden dolayı öyle davranıyor. Tabii ki bu onu haklı çıkarmıyor ve kimseye böyle davranması gerekmiyor. Hayatınızdaki en önemli kişiyi kaybedince sağlıklı düşünmek imkansız oluyor. Otto'nun hareketleri ve davranışları hiç yabancı gelmedi bana ve yargılamadım, çünkü nasıl olduğunu çok iyi biliyorum. 

    Otto içindeki iyiliği asla kaybetmeyen birisi, komşularını düşünen, düzeni seven, belli kurallar içinde yaşamaya alışmış. Filmin ilerleyen sahnelerinde çok daha iyi fark ediyorsunuz. Filmi izlerken birçok duyguyu da yaşıyorsunuz. Bazen Otto'ya kızıyorsunuz, bazen gülüyorsunuz, bazen Marisol'la kahkaha atıyorsunuz...

   Tom Hanks oyunculuğunu çok severim, filmlerini hep keyifle izlerim. Bu rolde de çok başarılı olmuş bence. Ayrıca oğluyla aynı filmde oynamış olması da çok güzel. 

  Bu arada İsveç yapımı çok daha fazla beğenenler var. Fredrik Backman'ın aynı adlı romanından uyarlanmıştır. Bu arada hareketli bir film değil, bazı yerlerde biraz durağan gelebilir. Verdiği duygu ve keyif açısından benim için izlenmeye değerdi. Çok fazla mekan çekimi yok. Belirli mekanlar var. Bu sade çekim filme başka bir hava katmış bence. Bazı sahneler biraz daha farklı çekilebilir miydi? Tabii ki çekilebilirdi, bu tartışılır. Bazen filmleri izlerken de çok ayrıntıya girmek keyif vermiyor. Benim fikrim böyle ama sizler farklı düşünebilirsiniz. Filmin ismi de çok eleştirildi, daha doğru ifade etmem gerekirse bizdeki çeviri eleştirildi. Aslında baktığınız zaman Otto Adında Bir Adam olması gerekiyor. Ama bizdeki bazı çevirilere anlam vermek mümkün değil maalesef. 

   Filmin öğrettiği bir başka şey, hayatı paylaşmak, yardımlaşmak, sevdiğin insanlarla bir arada olmak. Zamanın da ne kadar az olduğunu söylüyor aslında.  

  Filmin içinde küçük kedi ile olan sahnelere ayrı bayıldım😍🐈 Kedileri aşırı sevdiğimi biliyorsunuz😍

     Güldüğüm ve ağladığım, benim için unutulmayacak filmlerden biri😊

  "Herkesin aptal olduğunu mu zannediyorsun? Ve her şeyi kendi başına yapmak zorunda olduğunu? Ama yapamazsın. Kimse yapamaz.''

       İyi Seyirler😊




Yorumlar

  1. Burada keşfetmiş oldum filmi, kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Çok tatlı anlatmışsın filmi. İnsana keyif veren şeyleri izlemek güzel oluyor gerçekten. Tanıtım için teşekkürler canım. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim canım😊 Keyifli, tatlı bir filmdi, tabii hüzünlü bir tarafı da vardı😊

      Sil
  3. Tom Hanks filmlerini severim, listeme alıyorum, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Güzel bir film tavsiye ederim

      Sil
  4. Kitabını almıştım, filminin olduğunu sayende öğrendim ve çok merak ettim, hele küçük kedi olan sahneleri:)) eline sağlık canım çok güzel anlatmışsın, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Kitabını okumadım, merak ediyorum. Film çok güzel. Senin ve benim gibi kedi sevenler için o sahneler ayrı tatlı canım😊

      Sil
  5. 2015 yapımını izlediydim. Tom Hanks hayranı olduğumdan bu yapımı da izlemek isterim. Oyuncu listesinde aynı soyadını görünce bir an şaşırdım. Tam Google'a bakacaktım, siz oğlu olduğunu açıklamışsınız. Baba oğulu aynı filmde izlemek daha bir ayrıcalık yapıyor kanımca. :)
    Harika ötesi bir anlatım...İzleyen gözlerinize sağlık olsun. Değerli paylaşımınıza teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 İsveç yapımı olan filmi de herkes beğenmişti, ben izleyemedim henüz. Tom Hanks'in filmleri gerçekten güzel oluyor. Oğluyla oynaması da çok güzel olmuş bence bu filmde😊 Beğenmenize çok sevindim😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DokuzDolambaç

                                   Öykü okumayı sever misiniz?                İçinde öyküler olan çok güzel bir kitap😊📙                       Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊        😊 ''Arabanın bu kadar eski püskü olacağı aklıma gelmemişti. Bir saatlik yol demişlerdi ama yolun bundan çok daha uzun süreceğini arabayı görür görmez anlamıştım.''        😊''Kokusuz, duru ve taze bir hava  vardı, aydınlıktı. Güneş sevecendi. Belki bir esinti bile vardı. Yeşil yapraklar görülebiliyordu çevrede.''         😊''Yüzünü bir bana, bir denize dönerek konuşuyor. Kendimi onun yerine koyuyorum. Ben oyum ama aynanın karşısında kendime bakıyorum bir yabancı olarak.''         😊''Düşüncelerinde ölümün hiç yeri olmamıştı. Gençti. Öyle olsa bile, yani ölebilirse bile, sihirbazlık yapamamaktansa yaşamayı tercih edeceğini düşündü.''         😊''Yazılar sağa sola kaçışmayı bıraktılar ama onları çözemedim. Onlar kendi kendile

Mutluluk Kavanozu

           Hayatınızda olan her şeyi durup düşündüğünüz olmuştur eminim birçok defa. Hepimizin hayatında farklı zorluklar var. Bazen de her şey çok kolay oluyor. Ben hayatımdaki her şey için şükrediyorum. Bunu kendime sözlü olarak çok söylüyorum. Birkaç sene önce yaptığım tatlı bir şeyden söz edeceğim size😊        Bircan Yıldırım'ın kitabını okumaya başladıktan sonra bazı şeylerin farkına vardım. Kitap sosyal medyada karşıma çıkmıştı, yorumları okuyunca da, ''bu kitabı mutlaka almam gerekiyor.'' demiştim kendi kendime. Bircan Yıldırım'ın canlı yayın yaptığında söylediklerinden biriydi mutluluk, şükür kavanozu. ''Hayatınızdaki iyi, şükrettiğiniz, olumlu şeyleri yazıp bir kavanoza atın, ne kadar mutlu olduğunuzu fark edeceksiniz.'' demişti, Benim de çok hoşuma gitmişti o zaman ve yapmaya başladım. Yazdığım şeyleri katlayıp kavanozun içine atıyordum ve hiç okumamıştım geçen haftaya kadar. Bu arada söz ettiğim kitap bana farkındalık kazandıran Hayat

Merhabaaa, Ben Balkabağı Perisi

    Yeniden buradayım. Bloğu, yazı yazmayı özledim. Bloğumu çok seviyordum ama bazen yaşanan bazı şeyler bir anlık fevri bir kararla dönüyor bana. Biraz zor zamanlar geçirdiğim için, bir anda kapattım bloğu. Ara ara böyle dönemlerim oluyor evet. Bazı şeyler düzeliyor, bazı şeylerin düzelmesi biraz zaman alıyor. Bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum. Şimdi buradayım, geldimm😊 Çok heyecanlıyım. Bu yazıyı yazarken içim içime sığmıyordu. Yorumlarınızı özledim.     Yeniden yazılarımla ve sizlerle olmak iyi gelecek.  ‘’Bloğun büyülü bir havası var.’’ derdim hep. Hala aynı düşüncedeyim. Blog bana mutluluk veriyor. Kötü zamanları unutmak için burada olmak daha iyi ama bazen de içime kapanıyorum, her şeyden uzaklaşmak istiyorum.     Bu blogta sadece kitap yorumlarımı değil, genel olarak her şeyi paylaşmayı düşünüyorum. İçimden geldiği gibi aklıma geleni yazmayı düşünüyorum.     İngilizce öğrenmeye başladım. Telefonuma Duolingo programını indirdim ve hiçbir şey bilmiyormuş gibi baştan baş