Ana içeriğe atla

Pasaklı Tanrıça

 

Samantha'nın hikayesi



             Romantik komedi filmlerini sever misiniz? Cevabınız ''evet'' ise bu kitap film tadında😊


        Londra'daki en iyi hukuk şirketlerinden birinde çalışan Samantha Sweeting'in hikayesi anlatılıyor. İşine aşırı düşkün ve başka bir şey düşünmüyor. Bir gün bir hata yapar ve kovulur. Bir trene binip hiç bilmediği bir yere gider ve ağrı kesici istemek için bir evin kapısını çalar ve iş görüşmesine geldiği sanılıp hizmetçi olarak işe alınır. Bundan sonra hayatı bambaşka olur.


                     Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar😊


    😊''Nasıl oldu, anlamıyorum. Zihnim her açıdan düşünmeyi sürdürüyor. Tekrar, tekrar; takıntılı gibi. Nasıl olur da görmem... Nasıl fark etmemiş olabilirim...''


    😊''Bu kadının neden söz ettiği hakkında hiçbir fikrim yok. Başım o kadar ağrıyor ki, bırakın söylediğini anlamak, yüzüne doğru düzgün bakamıyorum bile.''


    😊''Hayatımda hiç bu kadar güçsüz hissetmemiştim. Birden hepsi gözümün önüne geldiler, bir toplantı masasının etrafına dizilmişler, ağırbaşlı bir şekilde oturuyorlar. Arnold. Ketterman. Hatta belki de Guy. Beni bir tatile mi yollasalar diye kararlaştırıyorlar.''


    😊''Kahvaltı  bir kabus. Bir ananasın nasıl ikiye bölündüğünü anlamam için üç başarısız denemede bulunmam gerekti. Üstüne biraz açıklama koysalar hiç fena olmazdı. Etrafına yol gösterici çizgiler çizilse mesela, noktalar koysalar ya da ne bileyim işte.''


     😊''Bir sandalyeye yığılıyorum, birdenbire kılımı kıpırdatamayacak kadar bitkin hissediyorum. Vücudumdaki her bir kas acıyor, daha önce  varlıklarından bile haberdar olmadığım kaslarım da dahil. Sanki bir maraton koşmuş gibiyim. Ya da kanalı yüzerek geçmiş gibi.''


      😊''Makyaj çantama uzanıyorum ve on dakika boyunca bir rimel sürüyorum, bir siliyorum, en sonunda doğal ve çok hafif, yine de biraz belli bir görünüme ulaşıyorum. Aksi takdirde on dakikam boşa gitti demektir. Bilemiyorum.''


    😊''İçgüdüsel olarak başımı arkaya atıp açık gökyüzünü seyrediyorum. Yavaş yavaş, gözlerim karanlığa alıştıkça her yerde minik noktalar oluşuyor, şifresini çözemediğim yollar ve şekiller meydana getiriyorlar. Nathaniel haklı. Londra'da yıldızları da hiç görmedim ben.''


    😊''Bunu yapmayı kendim seçtim. Kimse beni zorlamadı ki. Evet, belki de dünyada attığım en mantıklı adım değildi, belki burada sonsuza dek kalmayacağım. Ama madem ki buradayım, vaktimi en iyi şekilde geçirmek bana kalmış. Profesyonel olmak bana kalmış.''


    😊''Hiçbir şey yapmamak o kadar kolay ki. Beynimden atıvermem yeter. Eski hayatıma bir çizgi çekip sonsuza dek arkamda bırakabilirim. Bir işim var. Nathaniel var. Burada muhtemel bir geleceğim var. Fakat düşününce bile böyle yapmayacağımın farkındayım. Her şeyi bir anda unutamam. Boş veremem.''


    😊''Tartıştığı noktalar kafamda dönüp duruyor. Doğru yerlere değiyorlar. Belki de bir yanılgı içindeyim. Belki bunların hepsi bana çok yeni. Belki de birkaç yıl bu basit hayatı yaşadıktan sonra tatmin olmayacağım, hüsran ve acı içinde olacağım.''


    😊''Bir yudum kapuçino içiyorum, sonra bir yudum daha. Yeterince kahve içersem belki beni kendime getirir. Belki o zaman bir rüyada gibi hissetmeyi keserim.''


    😊''Adım Samantha. Yirmi dokuz yaşındayım. Hayatımda hiç yemek pişirmedim. Yer silmedim. Toz almadım. Düğme falan da dikemem. Yapmayı bildiğim tek şey kontratları yeniden düzenlemek ve müvekkilimi milyonlarca pound kar ettirmek.''


       Kitap 446 sayfa, karton kapaklı ve Artemis Yayınları'na ait baskısı. Dili akıcı ve anlaşılır. Yazarın kitaplarını merak ediyordum. Bu kitabı 1,5 sene önce eski kitapları satan online bir sahaftan aldım. En merak ettiğim ve aradığım kitaplardan biriydi. Kitap kapağına bayıldım. Böyle tatlı kitap kapakları aşırı dikkatimi çekiyor. Şeker gibi bir kapak, bence çok tatlı. Zaten renkli ve enerji veren her şeye bayılıyorum😊


        Yazardan okuduğum ilk kitap, anlatımına bayıldım. En çok merak ettiğim kitaplarından biri de Bir Alışverişkoliğin İtirafları (filmine bayılırım😍) O kitabı daha alamadım ama kitaplığımda bana hediye gelen başka bir kitabı daha var. Kitabı birkaç saatte bitirdim ve bitmesini hiç istemedim. Bitmesine üzüldüğüm kitaplardan oldu😞


         Karakterleri çok sevdim. Özellikle baş karakter olan Samantha'yı. Kendime çok yakın gördüm. Bazen zor gelse de pes etmemesini sevdim. Her şeyin üstesinden gelmesini, kendiyle olan savaşını çok sevdim. Erkek karakter Nathaniel'ı da çok sevdim, bazı yerlerde kızsam da Samantha'ya olan yardımları çok hoşuma gitti. Siz de benim gibi karakterlerle bağ kuruyor musunuz kitapları okurken? 


         Samantha'nın temizlik ve yemek yaparken halleri çok komikti. Söylenmesi ve  yine de yapmaya çalışması çok tatlıydı. Bu arada temizlik yaparken ben de söyleniyorum ve evet hiç sevmiyorum🙃


            Kitabı okurken romantik komedi filmini kendimce canlandırdım gözümde. Oyuncu olarak Samantha karakteri için Jessica Alba ve Emilia Clarke'ı düşündüm(iki oyuncuyu da çok severim) Nathaniel için de Scott Eastwood'u düşündüm(Clint Eastwood'un oğlu) Bence çok güzel olurdu😊 Cast seçimimi de yaptım😊

 

            Samantha çok başarılı işinde ve haksızlığa uğruyor. Kitabın bu bölümünde de kendimi gördüm. İş yaşamında böyle şeylerle hepimiz karşılaşıyoruz ne yazık ki. Çalışma arkadaşlarına güvenmek ve her şeyin yolunda gideceğini düşünmek beyaz bir yalan gibi geliyor, sonsuza kadar güven diye bir şey yok iş hayatında. Samantha'nın azmi, çalışkanlığı mükemmel. Kitapta sadece bir noktada kızdım, birdenbire her şeyden vazgeçmesi. Böyle yapmasaydı çok farklı olabilirdi. Tabii o zaman da hayatının başka bir yönünü keşfedemezdi. Aslında diyoruz ya akışına bırakmak gerekir. Samantha hiçbir şey düşünmeden ve farkında olmayarak bunu yaptı. Bu seçimi de ona aşkı getirdi. Tabii ki bunu kimse bilemez ama bırakmak gerekir bazen. Kitabı okurken bunu da çok düşündüm.


      Okurken eğleneceğiniz bir kitap. Birkaç yerde sesli güldüm. Olay örgüsü çok iyi bence. Komik, tatlı, mizahı yüksek olan kitaplardan. Ayrıca çok merak ettim okurken, hemen sonraki sayfalara geçmek istedim. Benim için çok ama çoook keyifli, bir o kadar leziz (yemekten söz eder gibi oldu ama) bir kitaptı. Gerçekçi yönü de vardı tabii. Kısacası benim için mükemmel kitaplardan biri😍📚


            Ben Samantha'yı çok sevdim, belki siz de seversiniz😊

              

            Balkabağı Perisi keyifli okumalar diler😊


Yorumlar

  1. Bu tip kitapları sevsem de okuyalı çok zaman oldu. Tam yaz kitapları bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Bu kitapları yazın okumak iyi geliyor kesinlikle, benim için zamanı pek fark etmiyor gerçi😊

      Sil
  2. Biz de Balkabağı Perisi'ne çok keyifle okuduğumuz bu detaylı ve sevimli yazısı için teşekkür ederiz.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Çok sevindim yazımı beğenmenize ve keyifle okumanıza😊

      Sil
  3. Süper kitap :) Ben okuyalı çok zaman oldu ancak kahkaha atarak okuduğumu hatırlıyorum :) Eğlenceliydi kesinlikle, benim de aklımda kalan kitaplardan oldu. Alışverişkolik serisinden bir kitabını okumuştum. İzlemedim filmi de güzeldir sanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Kesinlikle çok güzel bir kitap. Kitap o kadar eğlenceli ve tatlı ki, kahkaha atmamak mümkün değil😊 Alışverişkoliğin filmini de kesinlikle izleyin derim, çok güzel😊

      Sil
  4. Eğlenceli bir kitaba benziyor, yaz sıcaklarında iyi olmuştur. Alıntılar da güzel. :) Temizlik konusunda ben de aynıyım, sevilecek tarafı yok. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Çok eğlenceli bir kitap. Temizlik konusunda tek olmadığıma sevindim ve bence de sevilecek tarafı yok😊

      Sil
  5. Romantik değil de, komedi filmlerini tercih ederim. :)
    Temizlik, yemek yapmayı bilmeyen birinin hizmetçilik olarak işe alınması çok komikmiş. :)
    Bu arada temizlik yapmayı çok severim. Zihnimi dinlendirdiğini hissederim. Mesela blog sayfama yazılarımı yazıyordum, yoruldum ve bıraktım, az önce toz aldım, yerleri sildim, çamaşırları astım, mutfağı toparladım, eşimi süt alması için markete yolladım. Yoğurt yapacağım da. :))
    Ve geldim sizin kitap yorumunuza. :)
    Şahane tatlı anlatımınızla sevdim kitabı. Not edeceğim. :)
    Okuyan gözlerinize sağlık olsun. Teşekkür ediyorum kıymetli paylaşımınıza. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim😊 Komedi filmleri de kesinlikle çok güzel ama romantik komediler de tatlı oluyor😊 İşe alınması gerçekten çok komikti ve hiçbir şey bilmiyor🙃
      Maşallah size, kolay gelsin, elinize sağlık😊 Bu arada ev yoğurdunu çok severim ama yapmıyorum o da ayrı konu🙃😊 Temizliği gerçekten söylene söylene yapıyorum ama mutfakta akşama kadar bir şeyler yapsam yorulmam, çok severim😊 Toz bezini, elektrik süpürgesini gördüğüm zaman korku filminin başlangıcında hissediyorum kendimi😊
      Kitabı tavsiye ederim, çok eğlenceli😊

      Sil
  6. romantik komedi severim, anlattığına göre pek tatlı bir kitap, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Tam film tadında bir kitap😊

      Sil
  7. Hep duyduğum, benim de merak ettiğim bir kitaptı canım,senin anlatımından beğeneceğimi düşünüyorum, karakterlerin zorluklara karşı yılmamalarını anlatan kitapları ben de çok severim, eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim canım😊 Çok tatlı bir kitap, bence seversin diye düşünüyorum. Arada böyle kitapları okumak iyi geliyor😊

      Sil
  8. Gerçekten film tadındaymış konusu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim😊 Romantik komedi filmi tadında tam olarak😊

      Sil
  9. Çok tatlıymış konusu:) Ben de yaz için kendime eğlenceli bir kitap arıyordum, sayende buldum galiba canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumun için çok teşekkür ederim canım😊 Çok tatlı bir kitap, sen de seversin bence, tam bu aylarda okuyup kafa dağıtmalık😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DokuzDolambaç

                                   Öykü okumayı sever misiniz?                İçinde öyküler olan çok güzel bir kitap😊📙                       Kitap Perisi'nin Sevdiği Alıntılar 😊        😊 ''Arabanın bu kadar eski püskü olacağı aklıma gelmemişti. Bir saatlik yol demişlerdi ama yolun bundan çok daha uzun süreceğini arabayı görür görmez anlamıştım.''        😊''Kokusuz, duru ve taze bir hava  vardı, aydınlıktı. Güneş sevecendi. Belki bir esinti bile vardı. Yeşil yapraklar görülebiliyordu çevrede.''         😊''Yüzünü bir bana, bir denize dönerek konuşuyor. Kendimi onun yerine koyuyorum. Ben oyum ama aynanın karşısında kendime bakıyorum bir yabancı olarak.''         😊''Düşüncelerinde ölümün hiç yeri olmamıştı. Gençti. Öyle olsa bile, yani ölebilirse bile, sihirbazlık yapamamaktansa yaşamayı tercih edeceğini düşündü.''         😊''Yazılar sağa sola kaçışmayı bıraktılar ama onları çözemedim. Onlar kendi kendile

Mutluluk Kavanozu

           Hayatınızda olan her şeyi durup düşündüğünüz olmuştur eminim birçok defa. Hepimizin hayatında farklı zorluklar var. Bazen de her şey çok kolay oluyor. Ben hayatımdaki her şey için şükrediyorum. Bunu kendime sözlü olarak çok söylüyorum. Birkaç sene önce yaptığım tatlı bir şeyden söz edeceğim size😊        Bircan Yıldırım'ın kitabını okumaya başladıktan sonra bazı şeylerin farkına vardım. Kitap sosyal medyada karşıma çıkmıştı, yorumları okuyunca da, ''bu kitabı mutlaka almam gerekiyor.'' demiştim kendi kendime. Bircan Yıldırım'ın canlı yayın yaptığında söylediklerinden biriydi mutluluk, şükür kavanozu. ''Hayatınızdaki iyi, şükrettiğiniz, olumlu şeyleri yazıp bir kavanoza atın, ne kadar mutlu olduğunuzu fark edeceksiniz.'' demişti, Benim de çok hoşuma gitmişti o zaman ve yapmaya başladım. Yazdığım şeyleri katlayıp kavanozun içine atıyordum ve hiç okumamıştım geçen haftaya kadar. Bu arada söz ettiğim kitap bana farkındalık kazandıran Hayat

Merhabaaa, Ben Balkabağı Perisi

    Yeniden buradayım. Bloğu, yazı yazmayı özledim. Bloğumu çok seviyordum ama bazen yaşanan bazı şeyler bir anlık fevri bir kararla dönüyor bana. Biraz zor zamanlar geçirdiğim için, bir anda kapattım bloğu. Ara ara böyle dönemlerim oluyor evet. Bazı şeyler düzeliyor, bazı şeylerin düzelmesi biraz zaman alıyor. Bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum. Şimdi buradayım, geldimm😊 Çok heyecanlıyım. Bu yazıyı yazarken içim içime sığmıyordu. Yorumlarınızı özledim.     Yeniden yazılarımla ve sizlerle olmak iyi gelecek.  ‘’Bloğun büyülü bir havası var.’’ derdim hep. Hala aynı düşüncedeyim. Blog bana mutluluk veriyor. Kötü zamanları unutmak için burada olmak daha iyi ama bazen de içime kapanıyorum, her şeyden uzaklaşmak istiyorum.     Bu blogta sadece kitap yorumlarımı değil, genel olarak her şeyi paylaşmayı düşünüyorum. İçimden geldiği gibi aklıma geleni yazmayı düşünüyorum.     İngilizce öğrenmeye başladım. Telefonuma Duolingo programını indirdim ve hiçbir şey bilmiyormuş gibi baştan baş